1,3K
2020 suna mai bine decat… Sfantul Asteapta, cu toate ca, daca ar fi sa luam in calcul precedentele in materie de infrastructura, ultima varianta pare a fi mai sigura. Dar, in fine, data de 2020 a fost aruncata pe piata pentru finalizarea Coridorului IV paneuropean ce include si segmentul de autostrada Sibiu-Pitesti. Potrivit secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzasu, autostrada va fi construita cu finantare din fonduri europene, alocate in cadrul programului operational 2014-2020.
De ce nu se inghesuiesc oamenii de afaceri sa intre intr-un parteneriat public-privat? Buzasu sustine ca lucrarile de constructie la autostrada Sibiu-Pitesti sunt la fel de dificile ca la cea de pe Valea Prahovei (Comarnic-Brasov), intrucat o treime din lungimea acesteia, de circa 110 km, presupune viaducte si tuneluri, iar asta se traduce implicit prin costuri de realizare a proiectului destul de ridicate. ,,Pe Coridorul IV, in 2016 vom circula de la Nadlac la Sibiu, de acolo vom avea o intrerupere pana in 2020 si vom circula de la Pitesti la Constanta" a afirmat Buzasu, intr-o conferinta de presa.
Prin programul operational transporturi pentru perioada 2007-2013 au fost semnat cu beneficiarii 82 contracte de finantare, cu o valoare contractata totala de 21 miliarde lei, din care s-au platit aproximativ 1,9 miliarde lei, reprezentand un grad de absorbtie de circa 10%.
In aceasta perioada au fost finalizati sau sunt in curs de finalizare 125 kilometri de autostrada, iar pana la sfarsitul programului operational se asteapta sa fie dati in exploatare 370 kilometri de autostrada.
In ceea ce priveste calea ferata, vor fi reabilitati circa 200 de kilometri pe Coridorul IV. Pentru programul operational transporturi in intervalul 2007-2013 au fost alocate fonduri structurale de circa 4,5 miliarde euro, la care se adauga cofinantarea Romaniei, de aproximativ un miliard euro.