1,1K
Presedintele Traian Basescu a participat marti seara la lansarea noilor modele Logan, Sandero si Stepway. Cu acest prilej, Basescu si-a exprimat speranta ca Dacia va deveni masina Africii.
,,Industria automobilului ne prilejuieste la toti ocazia sa constatam ca putem. N-o fi chiar <Yes, we can!> din Statele Unite, dar este <Da, putem!> romaneste. Si ma bucur ca in primavara sub o prelata si extrem de discret vedeam macheta urmatorului Sandero, iar astazi este deja o masina care poate pleca pe sosea”, a afirmat presedintele.
Traian Basescu a rememorat ”disperarea” din 1998 a directorului de la Dacia Constantin Stroe care cerea guvernului sa faca ceva cat timp uzina inca mai produce si a precizat ca a fost unul dintre ministrii care au semnat privatizarea uzinei. ,,Imi aduc aminte angajamentele din acea vreme ale Renault, spuneau <vom investi 400.000 de milioane de euro>, astazi au depasit doua miliarde de euro investiti”, a mai spus Basescu.
Seful statului a spus ca masinile au fost produse in proportie de 80% in Romania si a subliniat ca inainte de eveniment a citit un comentariu elogios in Bloomberg despre noua Dacie. ,,Era apreciata ca fiind masina oamenilor de afaceri si aici e partea de orgoliu, dar nu pot sa n-o spun, plasa de siguranta a grupului Renault. Acest lucru a fost posibil pentru ca partenerii nostri francezi au fost onesti cu Romania, au fost onesti cu uzina de la Pitesti, au fost onesti cu sutele de mii de oameni care si-au gasit locuri de munca in uzina de la Mioveni sau in industria orizontala. Si un lucru extraordinar, Renault a fost onest cu inteligenta romaneasca, a creat centrul de cercetare de la Titu, un centru in care inginerii romani, inginerii valorosi si-au gasit un loc de exprimare, iar exprimarea lor o vedem astazi in fata noastra”, a punctat Traian Basescu.
Presedintele le-a multumit muncitorilor, inginerilor si partenerilor Renault si le-a transmis ca spera sa-si atinga ”un obiectiv previzibil: Dacia sa devina masina Africii. Este o explozie in vanzarile pe Africa”. El le-a mai transmis celor care sustin la televizor ca Renault pleaca din Romania ca ”se inseala, dar prestigiul si competitivitatea masinii a facut ca si in Maroc sa se creeze o linie de asamblare care in cea mai mare parte primeste piese fabricate in Romania”.