Ministerul Transporturilor a anunțat în seara zilei de luni, 26 iunie, că CNAIR a desemnat câștigătorul contractului pentru finalizarea lucrărilor pe tronsonul 1 al DEx12 Craiova – Piteşti. Astfel, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a transmis că Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S (lider) – STRADE BAUUNTERNEHMUNG SRL – VISIO CONSTRUCTION WORKS SRL a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru finalizarea lucrărilor pe Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești.
Dacă nu există contestații, procedurile pentru semnarea contractului pot începe peste zece zile. La licitație s-a mai înscris un singur alt competitor, grupul UMB Spedition al omului de afaceri Dorinel Umbrărescu. Surse din CNAIR arată că administratorii societății ar fi decis să se retragă din competiție înainte de anunțarea oficială a rezultatelor. Din acest motiv este puțin probabil ca rezultatul anunțat astăzi să fie contestat.
Tronsonul 1 Craiova-Robănești are o lungime planificată de 17,7 kilometri, iar contractul inițial cu firma italiană Tirrena Scavi SpA a fost reziliat în decembrie 2022, din cauza progresului extrem de lent. Până în acel punct, lucrările ajunseseră la 57,06%.
Asocierea declarată astăzi are la dispoziție 439,29 milioane de lei (fără TVA) și 18 luni pentru a finaliza lucrările, după semnarea contractului. Finanţarea lucrărilor între Craiova şi Robăneşti este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Practic, cel mai întârziat tronson dintre cele patru ale drumului de mare viteză în lungime totală de 121,18 de kilometri, ar urma să fie terminat la finalul anului 2024, în cel mai bun caz, odată cu întregul DEx12.
Până acum a fost deschis doar tronsonul între Slatina și Robănești, în lungime de 39,85 kilometri.