Autostrada Sibiu-Pitesti a ramas singurul tronson din Coridorul IV Pan-european Nadlac-Constanta pentru care autoritatile nu au identificat surse de finantare. Desi s-a cerut finantare de la Comisia Europeana, pana acum nu a venit niciun raspuns. Motivul aparent ar fi costurile foarte ridicate, estimate pe aproximativ 3 miliarde de euro.
O sansa de gasire a unor surse de finantare ar fi ca investitorii chinezi sa fie tentati de realizarea acestui tronson, sub forma unui parteneriat public-privat. O delegatie chineza condusa de Li Changchun, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, a fost prezenta astazi, la Palatul Victoria, pentru a discuta cu premierul Emil Boc despre materializarea unui asemenea parteneriat.
Doua mari companii chineze, China State GRID si Shanghai Construction Group, sunt interesate sa participe la realizarea unor proiecte in parteneriat public in Romania. Domeniile cele mai tentante pentru investitorii chinezi sunt cel energetic si cel al infrastructurii rutiere.