O decizie a Curții Europene de Justiție ar putea afecta aproape2 milioane de români care dețin mașini înmatriculate ce nu au mai văzut asfaltul șoselelor de ani de zile. E vorba fie despre mașinile foarte vechi uitate prin parcări sau curți, fie de cele avariate în mod incompatibil cu deplasarea pe drumul public ai căror proprietari întârzie să ia decizia reparației sau radierii, fie de cele păstrate la garaj pur și simplu din nostalgia proprietarilor.
Probabil că UE vrea să impulsioneze radierea rablelor și să încurajeze practica asigurării, mai ales că decizia CJUE exclude și posibilitatea suspendării RCA, folosită destul de des în România.
Potrivit majorității estimărilor, România este sub nivelul impus de UE, adică 85% din totalul autovehiculelor au RCA.
Circa 2 milioane de vehicule, din 9,2 cât era înmatriculate la finalul lui 2020, sunt mai vechi de 20 de ani, multe dintre ele nemafiind folosite în trafic.
Mă întreb cum justifică UE pericolul unei pagube produse terților participanți la traficul rutier de o mașină parcată în fundul curții, în care găinile și-au făcut cuibar…
Era fairplay să recomande, onest, radierea, în astfel de cazuri.