1,8K
Primarul Mioveniului, Ion Georgescu, spera ca macar Mos Craciun sa fie apolitic
Zilnic, aproximativ 1.100 de camioane iau drumul uzinei de la Colibasi. Drumul acela praf si pulbere, devenit deja celebru sub denumirea de DN 73 si pentru care reprezentantii Dacia Renault fac aproape zilnic poteca la Primaria Mioveni. La randul sau, primarul Ion Georgescu a facut si el poteca la Bucuresti. Deocamdata, degeaba. Licitatia pentru cei cativa kilometri este in continuare blocata in justitie de catre firmele lui Dorinel Umbrarescu, fost rege al asfaltului PSD, actual cotizant al PDL. In mediul asfaltangiilor se zvoneste faptul ca Umbrarescu ar fi actionat la comanda portocaliilor intrucat, in realitate, nu ar exista bani pentru finantarea lucrarilor, fiind prioritare alte investitii, in judete in care PDL detine suprematia. Dincolo de presupuse interese, realitatea este cat se poate de aberanta: cel mai mare exportator al Romaniei este tratat intr-un mare dispret de catre reprezentantii statului roman.
Domnule primar, nu am vazut pana acum niciun transportator care sa blocheze drumurile din cauza DN 73, desi amenintau cu mari proteste in aceasta toamna.
Nu vreau sa exagerez, dar aproape saptamanal, daca nu la doua saptamani, vin la primarie patronii soferilor, nemultumiti ca nu-si mai permit costurile cu reparatiile masinilor. Eu nu le spun nici sa iasa in strada, nici sa nu iasa, dar nemultumirile sunt foarte mari. Mai este putin si vine iarna, sa dea Dumnezeu sa mai tina plombele puse si sa nu avem probleme foarte mari, dar aduceti-va aminte ca asta-iarna s-au facut blocaje, iar arterele de circulatie in niciun caz nu sunt mai bune, ci s-au uzat si mai mult. Reprezentantii Dacia vin si ei aproape saptamanal in biroul meu.
Poate ca nu vin in biroul care trebuie…
Ei considera ca noi, primaria, suntem primii beneficiari ai impozitelor, insa stiu la fel de bine cate demersuri, cate drumuri si cate intalniri am avut pentru a rezolva problema aceasta. Am facut si fac tot ce imi sta in putinta. Dintr-o sursa de incredere stiu ca undeva la jumatea lunii viitoare vor face o solicitare sa se intalneasca cu reprezentanti ai Consiliului Judetean, ai Primariei Pitesti si ai Prefecturii
„ Cand vezi prin alte judete covoare astfaltice pe artere de circulatie mai putin importante, parca iti pare rau”
Revenind la transportatori, am purtat discutii cu unii dintre ei si afirmau ca nu isi permit sa iasa in strada, intrucat ar insemna sa se opreasca din lucru si sa piarda si mai multi bani. In plus, se tem de presiunile venite din partea institutiilor de control.
Si asta este adevarat. Este un adevarat cerc vicios si indiferent ce ar face, ei tot pierd bani. Problema este ca starea drumului a inceput sa se inrautateasca si mai mult. Am vazut zilele acestea ca, la jumatatea podului, a aparut o gaura pe sensul de venire dinspre Pitesti. Va trebui sa o rezolv pentru ca, daca o las si ia amploare, se va face ditamai craterul. Eu sper ca va veni si vremea noastra, ca ne vor face un cadou de Mos Craciun. Cand vezi prin alte judete covoare astfaltice pe artere de circulatie mai putin importante, parca iti pare rau.
Credeti ca daca ati fi iesit la un sprit cu PDL s-ar rezolva mai repede lucrurile?
In primul rand ca nu beau…
La o apa plata cu lamaie…
Politic, nu ies cu nimeni, decat cu cei de la USL. Daca vorbim administrativ, daca am vreo solicitare, ma duc la institutia repectiva. Eu consider ca nu la sprit se rezolva problemele. Cred ca problemele serioase ale comunitatilor se discuta in institutii si nu la sprit, ca la sprit, daca bei mai mult, uiti. Si cred ca ar trebui sa invatam sa respectam mediul de afaceri, pentru ca de acolo statul incaseaza 90% din veniturile sale. Noi, in afara de vorbe, de un sprit, o cafea, o intalnire de doua-trei ore in care vorbim… degeaba, nu le oferim mai nimic. Acum doi ani, numai la noi in Mioveni s-au inchis 100 de firme mici si mijlocii si asta numai din cauza impozitului forfetar. De bine, de rau, asigurau loc de munca unor familii care acum bat la usa noastra si nu avem cum sa le ajutam cu un leu in plus.
Refacerea DN 73 sta in stand-by de atatea luni din cauza contestatiilor. Cui sa multumim pentru treaba asta?
Celor care au schimbat legea. Pana in martie sau aprilie, ca sa faci o contestatie trebuia sa platesti un anumit procent din valoarea investitiei. In cazul in care contestasia nu se dovedea a fi reala, atunci pierdeai banii. Acum, nimeni nu plateste nimic si toti contesta de cate ori au chef.