Fiecare oraş din România cu o populaţie de peste 30.000 de locuitori ar putea avea un mall asemănător celor clasice, dar de dimensiuni mai reduse. Conceptul se numeşte strip mall şi se vehiculează că îl va depăşi numeric pe cel al mallurilor clasice în următorii cinci ani.
Strip mallul este un centru comercial de mici dimensiuni, compus din magazine individuale pe un singur nivel, înşiruite, cu intrare directă din zona de parcare.
„În anii următori nu vom mai vedea 4-5 malluri care se construiesc în acelaşi timp, dar vor fi, probabil, între şase şi zece strip malluri pe an. La nivelul actual al puterii de cumpărare, piaţa românească a ajuns la saturare în privinţa centrelor comerciale mari. Strip mallurile apar pe acest fond.“ declară Daniela Popescu, director asociat în cadrul departamentului de retail al Colliers International.
În prezent se lucrează la şapte strip malluri în oraşe precum Mioveni, Bistriţa, Dorohoi, Oradea, Paşcani şi Târgovişte.
La Mioveni deja există un retailer important şi mare aşa că, probabil, se vor canibaliza reciproc sau va învinge cel cu serviciile cele mai accesibile sau mai de calitate.