1,4K
Inaugurata in februarie 2012, Uzina Renault din Maroc isi adauga un al treilea model in portofoliu, Sandero, dupa o investitie de 400 milioane euro intr-o noua linie de asamblare ce este inaugurata marti. Intr-un articol cu titlul "Renault prefera Maroc in locul Romaniei”, publicatia le Figaro scrie ca pe noua linie vor fi produse mai ales volume de Sandero care pana acum erau realizate in Romania. Uzina din Tanger poate deveni mai competitiva decat cea de la Pitesti, avertiza recent seful Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
Publicatia marocana Le Matin scrie ca uzina din Tanger, care anul trecut a produs 50.000 de masini Dacia Lodgy si Dokker, are ca obiectiv 100.000 de unitati pentru anul in curs si 200.000 pentru 2014. Crestere vine datorita noului Sandero, adaugat acum, insa e posibil sa fie adaugat si noul Logan.
S-au investit 400 milioane euro in dublarea capacitatii productiei uzinei care poate acum sa asambleze 340.000 masini/an, iar numarul de angajati va ajunge la 5.000 pana la final de an si la 6.000 in 2014.
S-a scris mult pe tema concurentei dintre Mioveni si Tanger si despre pericolul pe care uzina africana il reprezinta pentru Mioveni, cele mai pesimiste scenarii fiind ca Dacia ar putea sa plece din Romania. Este clar ca, cel putin in viitorul previzibil, nu se poate intampla asa ceva, insa cert este ca la Mioveni productia nu mai creste, uzina fiind la capacitate maxima, astfel ca in alte sit-uri se inregistreaza cresterile de productie normale ca urmare a extinderii si modernizarii gamei Dacia.