Premierul Emil Boc a facut o vizita la santierul unde firma americana Behtel efectueaza lucrarile pentru autostrada Transilvania. In luna iulie catre firma americana vor merge 48 de milioane de euro, bani datorati de guvernul Romaniei pentru lucrari deja efectuate. Autostrada Transilvania este facuta in proportie de 75%, cel putin asa sustin oficialii din Ministerul Transporturilor. Restul de 25% trebuie finalizat pana la sfarsitul acestui an.
Premierul Emil Boc justifica pentru opinia publica pentru ce sunt dati acesti bani: ,,Sunt cheltuieli curente care practic trebuie aduse la zi si pe care in iulie le aducem in grafic. Este o datorie de 48 de milioane de euro", a spus premierul, citat de Mediafax. Emil Boc a tinut sa-l asigure pe directorul Michael Mix, de la compania Bechtel sa se va achita de toate datoriile. "Nu trebuie sa isi faca griji, nu sunt probleme majore in ceea ce priveste asigurarea finantarii. Banii ii aducem din trimestrul patru in trimestrul trei si vor avea astfel sume incat sa lucreze sapte zile pe saptamana", a adaugat primul ministru.
Proiectul pentru autostrada Transilvania a inceput in anul 2004 si contractul a fost preluat de firma Bechtel, suma contractuala fiind de 2,2 miliarde de euro. In luna februarie a.c. s-a incheiat un protocol intre minister si firma constructoare prin care aceasta din urma se angaja sa finalizeze in acest an 42 de km din tronsonul Campia Turzii-Gilau si viaductul de pe tronsonul Suplacu de Barcau-Bors. Se pare ca acest tronson, Campia-Turzii-Gilau, va fi terminat pana la finele anului 2009, in acest an fiind alocata suma de 119 milioane de euro pentru autostrada Transilvania. Ministerul Transporturilor va plati in 2009, catre Bechtel, suma de 420 de milioane de euro, in baza protocolului incheiat intre cele doua parti.