Intalnirea de la sfarsitul saptamanii trecute a membrilor ARO Club Romania, dar si a altor detinatori si impatimiti ai acestei marci auto romanesti, s-a lasat cu o ,,plimbare” off-road pana pe masivul Iezer.
Cazati la pensiunea Amada din Leresti, participantii au pornit sambata, dis-de-dimineata, iar primul itinerariu ales a fost Leresti – Portareasa – Iezer. Prima oprire a fost facuta la Barajul Rausor, acolo unde unii dintre participanti, aflandu-se pentru prima data in zona, au fost fascinati de frumusetea locului. Dupa o portiune de drum forestier usor practicabil, temerarii s-au lovit de primele problemele ceva mai tarziu si asta pentru ca dupa alti kilometri parcursi, unuia dintre piloti i-a cedat maneta schimbatorului de viteze, iar masina a fost trasa pe dreapta si lasata sa fie recuperata la intoarcere.
Coloana ARO-urilor si-a continuat deplasarea spre varf, iar adevaratele problemele pe traseu au inceput sa apara atunci cand a intalnit un obstacol creat de aceasta data de natura: drumul rupt din cauza ploilor cazute anterior. Fortele participantilor la expeditie s-au unit, iar mobilizarea generala a reparat partea de drum distrusa, atat cat sa permita fiecarui autoturism sa treaca mai departe. De parca munca depusa pentru repararea acestei portiuni de drum nu ar fi fost suficienta, membrii Clubului ARO Romania nu au avut timp sa rasufle usurati pentru ca la numai cativa pasi ii pastea un alt obstacol: mlastina si pericol ca malul sa cedeze in orice moment. S-a trecut, insa cu bine, si s-a mers linistit pana aproape de Iezer, cand una dintre masini, un ARO Spartana, a avut probleme cu mecanica, cand suportul cutiei de viteza a cedat, dar spre norocul tuturor, soferul a reusit sa remedieze defectiunea intr-un timp relativ scurt.
Obiectiv indeplinit si anume momentul in care coloana masinilor ARO a «atins» masivului Iezer intr-un punct care sa-i faca invidiosi pe posesorii altor marci. Vremea potrivinica, zapada, frig si vantul puternic, le-a permis temerarilor sa stea aici doar 10-15 minute, sa priveasca de jur imprejur, iar apoi au coborat ceva mai jos pentru a se bucura cu totii de clasicul gratar. Odata cu lasarea intunericului, la drumul de intoarcere, problemele nu au disparut definitiv si asta pentru ca un alt sofer a intampinat probleme in ceea ce priveste mecanica: i s-a blocat directia, nemaiputand vira dreapta, dar si de aceasta data hopul a fost trecut, si asta pentru ca priceputii mecanici care au insotit coloana pe masivul Iezer si-au facut inca o data bine treaba.
Ratacit printre ARO-uri a fost un Subaru, acesta reusind sa faca fata traseului, pe alocuri, extrem de dificil si conditiilor deloc usoare.
Duminica a urmat traseul Leresti – Stramtu – Musuroaie, cu aceleasi probleme pe traseu, dar la final cu aceeasi mare placere. Majoritatea participantilor au fost din Bucuresti, au ramas impresionati de frumusetile comunei Leresti si a imprejurimilor acesteia, spunand ca vor reveni oricand, cu mare placere.