3,8K
Turistii bucuresteni sau cei aflati in tranzit ar putea ajunge din Bucuresti pe litoral cu vaporul. Visul lui Ceasusescu de a face din Bucuresti port la Marea Neagra, ar putea deveni realitate, lucrarile putand fi finalizate in anii urmatori cu fonduri europene.
De altfel, acest canal este in mare parte gata: santul navigabil este sapat, porturile din Bucuresti si Oltenita exista, insa, de-a lungul anilor, hotii de fier vechi au facut prapad. Constructia Canalului a inceput in 1984, dar, de la Revolutie, a fost lasat de izbeliste timp de 23 de ani. Hotii si-au facut de cap si au sfaramat inclusiv digurile de beton.Pentru a fi terminat, ar fi nevoie de 1,8 miliarde de euro, banii care ar putea veni de la Uniunea Europeana, proiectul primind aviz favorabil din partea Ministerului Transporturilor. Canalul are o lungime de 73 de km, pleaca de la Oltenita, strabate judetul Giurgiu si se opreste in Capitala. Are trei porturi: unul la Oltenita si doua in Bucuresti.
Putini sunt cei care stiu ca transportul pe apa este cu mult mai ieftin decat cel pe calea ferata sau cel rutier. Daca marfurile vor fi duse pe apa, si nu rutier cum se intampla acum, costurile de transport vor fi si de 12 ori mai mici. Canalul ar rezolva si problema irigatiilor, atat de necesare in Baragan. Bucurestiul este singura capitala a unui stat dunarean fara comunicare cu Dunarea. Canalul ne-ar lega, pe apa nu numai cu Marea Neagra ci si cu Belgrad, Budapesta, Bratislava si Viena.
Foto: http://www.comunismulinromania.ro | Imagini: ProTV.ro