Potrivit noilor prevederi ale Uniunii Europene, carburantii Euro 4 ar putea sa dispara de pe piata incepand de anul viitor, locul lor urmand sa fie luat de carburantii care indeplinesc standardele Euro 5. Standardele UE prevad ca benzina si motorina comercializata pe piata sa aiba un continut scazut de sulf, respectiv 10 mg pe kilogram.
Directivele UE privind carburantii de tip Euro 5 vor fi implementate in Romania incepand de anul viitor, scopul lor fiind acela de a proteja mediul prin reducerea nivelului de emisii de gaze cu efecte de sera. Conducatorii auto vor trebui, astfel, sa plateasca, in medie, cu 13 bani mai mult pentru benzina, in cazul sortimentului diesel, pretul crescand cu pana la 15 bani. De precizat ca doar 10 % dintre carburantii utilizati anul trecut la noi in tara au fost de calitate superioara, insa, faptul ca romanii vor trebui sa scoata mai mult din buzunar chiar si in numele protajerii mediului, a nemultumit pe mult. Excluderea de pe piata a carburantilor de tip euro 3 si euro 4 nu este vazuta cu ochi buni de reprezentantii Asociatiei Benzinarilor Particulari, acestia argumentand ca infrastrutura rutiera de la noi din tara lasa de dorit, iar majoritatea romanilor nu-si permit sa achizitioneze masini scumpe.