1,3K
Demarat in urma cu 5 ani, proiectul Centrului Tehnic Renault, de la Titu, este acum complet functional, iar presa a fost invitata aici, la sfarsitul saptamanii trecute, pentru prezentarea autoturismului Duster No Limit, cea mai puternica masina de teren care a fost vreodata construita nu doar la uzina Dacia, ci in toata Romania. Echipat cu un motor Nissan care dezvolta 850 Cai Putere, noul Duster a trecut cu succes dificilele teste ale intrecerii de viteza in coasta "Pikes Peak – International Hill Climb", din Statele Unite ale Americii, unde s-a clasat pe locul trei. De altfel, la eveniment a fost prezent si pilotul francez Jean-Philippe Dayraut, cel care a urcat pe podium la International Hill Climb, si care a oferit o demonstratie de maiestrie la volanul masinii.
In ceea ce priveste Centrul Tehnic Renault, de la Titu, acesta a fost rodul unei investitii de circa o jumatate de miliard de euro, si cuprinde, in principal, 32 de kilometri de piste de incercari, cu 10 tipuri diferite de rulare, incepand de la suprafete rapide, pana la nisip si apa si 100 de bancuri pentru teste pentru vehicule intregi, dar si pentru componente de vehicul sau componente mecanice. Pistele si bancurile reproduc conditiile de functionare extreme la care un vehicul ar putea fi supus de-a lungul anilor de utilizare. Din motive lesne de inteles, se pastreaza cu strasnicie secretele testelor de la Titu. De altfel, in jurul centrului s-au plantat aproape 100.000 de copaci pentru a se asigura confidentialitatea si pentru a se absorbi emisiile de gaze, iar accesul presei este permis doar in cazuri exceptionale si in perimetre strict delimitate.
Peste 400 de specialisti lucreaza in prezent la Titu, iar Centrul Tehnic de aici este singurul de acest tip din Europa de Est, el fiind complementar acelora din Franta, de la Aubevoye si Lardy .
„Centrul tehnic de la Titu e esential pentru Dacia, era veriga lipsa fiindca avem competentele de a face masini, avem si partea de inginerie, dar ceea ce ne lipsea era aceasta parte de testare si validare a fiabilitatii masinilor si organelor de masini”, a explicat Jerome Olive, managerul de la Dacia.