Ediția 2019 a Zilelor Orașului Mioveni a venit cu multe momente noi, care vor fi greu de uitat pentru cei care au ales să ia parte la evenimentele ce au propus distracții pentru toate gusturile, dar mai ales pentru tineri. Mioveniului i se spunea ”Orașul Tinereții” din considerente strict demografice, dar a sosit vremea ca tinerii să impună ritmul orașului, pentru că chiar e nevoie de această schimbare, în Mioveni și oriunde în România.
Copiii de ieri sunt adolescenții și tinerii de azi, ei au crescut în epoca internetului, au călătorit prin lume și au avut acces la informație de tot felul, au alte valori, au alte modele și alte antimodele, majoritatea diferite de ale părinților. Și, da, se distrează altfel!
Organizatorii evenimentelor ediției din acest an a Zilelor Orașului Mioveni se pare că încep să țină cont de acest lucru.
După ce în weekendul trecut am avut rallycross, motoare și mult rock la prima ediție a ROCK ’N’ RIDE FEST, seria distracțiilor a continuat și în acest sfârșit de săptămână.
Vineri, Paula Seling a cântat acompaniată de Orchestra Filarmonicii din Rm. Vâlcea, sâmbătă, Anna Lesko și Smiley au umplut până la refuz platoul din Centrul Civic și au oferit show-uri incendiare.
Duminica a început în cel mai optimist mod cu putință. Cursa Mioveniului, The Holy Color, a spart orice convenție locală în materie de distracție, venind cu suflul autentic al bucuriei eliberatoare, așa cum numai tinerii știu să o facă.
Cursa Mioveniului a fost gândită pentru a recompensa toți participanții cu beneficiul mișcării și al distracției nonconformiste în mijlocul și alături de membrii comunității orașului.
Cursa Mioveniului a fost deschisă de o amuzantă întrecere a copiilor, care au venit la concurs cu ”mașinile personale”.
Pe patru sau pe trei roți, vehiculele de jucărie au fost turate, atât cât s-a putut, pentru a parcurge în cel mai scurt timp traseul dintre Casa de Cultură și Primărie.
Frenetic încurajați de părinți, cei mici au făcut pe șoferii, chiar dacă au mai fost, uneori, furați de peisaj și au uitat motivul pentru care sunt pe traseu….
La finish au fost recompensați cu surprize dulci.
Între timp, cei 500 de participanți la crosul de 2,5 km se încălzeau așteptând startul.
Un DJ a întreținut permanent atmosfera, cu ritmuri electrizante, calibrate în mod fericit pe profilul preferințelor muzicale ale majorității participanților.
Aptitudinile sportive au contat mai puțin în această cursă, o vom spune, chiar dacă expresia a fost golită de sens prin folosire abuzivă și ipocrită, dar de data asta singura miză chiar a fost ”să participi”.
Unii au alergat de la început până la final, alții au schimbat rapid fuga pe mers la pas, dar toți au parcurs traseul care a avut startul pe Platoul Casei de Cultură – Str. Unirii via 7 Septembrie 1485 – str. 1 Mai – str. Buceag –str Petre Zugravu – sosire str. Tudor Mușatescu.
Bucuria de a alerga împreună în această cursă a făcut să avem și concurenți care au parcurs traseul ”în familie”, chiar dacă asta a presupus să alerge cei 2,5 km împingând căruciorul copilului, cărându-l pe umeri sau ținându-l de mână.
La capătul cursei, a urmat distracția mult așteptată, bătaia cu culori ce a dat numele evenimentului, ”The Holy Color”. Organizatorii au împărțit mii de punguțe cu pudră colorată. În ritmurile nebune ale muzicii, DJ-ul a dat startul și un spectaculos nor multicolor s-a creat instantaneu.
Participanții s-au colorat la propriu unii pe alții, într-o atmosferă de superdistracție.
S-a râs și s-a dansat exuberant.
A urmat un moment ce nu fusese programat inițial, dar care, ținând cont de împrejurări, s-a dovedit cât se poate de potrivit. Fântânile arteziene au fost pornite, devenind subit distracție de aqua park, spre încântarea tuturor. În fond, la ce sunt bune niște fântâni, dacă nu te pot răcori?!
Au dansat în jeturile de apă tineri, copii dar și părinți moderni cu copii în brațe, care au depășit frica ancestrală că micuții ar putea face ”roșu în gât”…
După ce s-au răcorit bine, tinerii și-au continuat sesiunea de dans, prinzându-se într-un alt fel de horă, cu ”lai, lai” exportat în ritmuri electronice și hip-hop, de Subcarpați.
Cursa Mioveniului The Holy Color a oferit și alte distracții, în colaborare cu sponsorii evenimentului. Copiii au fost pictați pe față pentru a se transforma în personajele preferate, li s-a oferit vată colorată pe băț și îndrăgitele eugenii.
Au fost și amintiri consemnate fotografic, la moment, cu InstaFun.
Dechatlon a oferit încâlțăminte specială pentru alergare, s-a jucat baschet și badminton.
A fost demonstrație de karate…
Desigur, cel mai mult s-a dansat!
Deși complet inedit, evenimentul a decurs cât se poate de firesc, pentru că a catalizat în mod autentic interesul participanților și a venit în zona lor de așteptări și de preferințe.
Până și angajații SEdC Mioveni, veniți curețe zona, au făcut-o cu bucurie, dansând pe muzica DJ-ului.
Și-au unit forțele pentru a organiza acest eveniment : Asociația Sportivă Colibași, Primăria Mioveni, Direcția Județeană de Sport și Tineret Argeș.
Parteneri: VIVO! Pitești, Decathlon, Centrul Cultural Mioveni, Apa din NOY, Dobrogea, MARCEA Timmy's Paintball Mioveni, Servicii Edilitare Mioveni, Nutriționist Raluca Mihaela
Grafică: OAZI DESIGN
Parteneri media: Bitpress, Argeș Știri
Secvențe video eveniment: