Compania Metro a fost amendata atat pentru produse expirate, cat si pentru nerespectarea cantitatilor inscrise pe etichete.
Multi romani prefera sa se aprovizioneze de la hipermarketurile si magazinele en-gros renumite, in speranta ca aici vor gasi exclusiv produse de calitate. Cu toate acestea, Metro, unul dintre marile lanturi de desfacere, este prins si amendat constant de Protectia Consumatorului pentru nereguli dintre cele mai grave. Astfel, in februarie 2010, in urma unui control din Bucuresti, firma a fost sanctionata cu o amenda de 10.000 de lei, deoarece ar fi transportat, depozitat si expus la vanzare peste fara asigurarea refrigerarii pe tot traseul. De asemenea, dintr-unul dintre magazine au fost confiscate 21 de kilograme de peste.
Problemele lantului de magazine en-gros sunt mai vechi si nu se refera numai la valabilitatea produselor expuse la raft. Un control al OPC Suceava a scos la iveala ca in reteaua Metro au fost gasite produse cantarite care aveau trecute pe eticheta cantitati cu pana la 260 de grame mai putin pe bucata decat era in realitate. Inspectorii au verificat atunci 15 produse si au descoperit ca diferentele dintre eticheta si realitate se situau intre 20 si 250 de grame. O situatie uimitoare a fost reclamata recent de un clujean, care s-a plans la OPC ca a cumparat peste un kilogram si jumatate de carne stricata din magazinul Metro Cash&Carry din Cluj.
„Desi produsul era, potrivit ambalajului, in termenul de valabilitate, el a expirat de mult timp. Miroase foarte urat, e stricat. Vreau sa imi recuperez banii, mai ales ca am dat 170 de lei pe kilogramul de muschi de vita si porc" a reclamat clujeanul. Reprezentantii Metro Cash& Carry nu au putut fi contactati pentru a ne explica cum se poate ca un lant comercial de asemenea anvergura sa primeasca atatea reclamatii si amenzi in toata tara. La numerele de telefon puse la dispozitia presei nu raspunde nimeni.