3,5K
Chiar daca au trecut multi ani de la falimentarea ARO, subiectul acesta a ramas ca o rana deschisa pentru oamenii locului. Practic, intreaga viata a campulungenilor gravita in jurul acestei fabrici, ca sa nu mai spunem ca ARO constituia un pilon al economiei romanesti. Fostul prefect Gheorghe Davidescu, candidat pentru Camera Deputatilor pe colegiul Campulung, doreste sa reinvie marca romaneasca de masini de teren prin ,,ARO Go”. Acesta este un proiect sustinut atat de fosti angajati ai ARO, cat si de investitori privati. Pentru ca marca ARO era deja inegistrata la OSIM, Gheorghe Davidescu a inregistrat marca ARO Go. Urmatorii pasi: realizarea unui prototip de masina de teren pana in iulie 2013 si construirea unei noi fabrici care sa fabrice modelul ARO, pana pe 30 septembrie 2013. Davidescu sustine ca o productie in serie de 40.000 ce masini si crearea a 3000- 5000 de locuri de munca nu reprezinta deloc o utopie.
,,Vrem sa facem o masina de 10.000 euro”
,,Nu spunem vorbe, am muncit efectiv zi de zi. Aceasta masina se va realiza in forma si termenul stabilit. Masina fiului meu este un prototip cu caroserie de Suzuki, dar cu mecanica complet diferita si a costat aproximativ 5000 de euro. Romania e plina de SUV-uri, dar un Duster ca cel pe care il detin si eu e 17.000 de euro. Noi vrem sa facem o masina de 10.000 euro.” a declarat Davidescu, adaugand ca ,,Unul dintre investitori a venit la mine pentru ca am mai lucrat impreuna cu ocazia proiectului turistic de la Ghitu Molivis, de 17 milioane de euro, care poarta anatema Gheorghe Davidescu. Daca am reusit acolo, voi reusi si aici! Niciun alt candidat nu are decat vorbe si minciuni. Eu vin cu idei clare, cu 2-3 probleme mari pe care le pot rezolva, nu cu 10 puncte, etc, toate numai vorbe!”
Fostii angajati ai ARO sustin proiectul lui Gheorghe Davidescu
In proiectul initiat de fostul prefect Gogu Davidescu a fost cooptat si inginerul Marin Badita, cel care a muncit 35 de ani in uzina musceleana si care a fost si ultimul care a plecat din fabrica. Badita este optimist si, pentru prima oara dupa atatia ani, chiar crede ca reinvierea ARO s-ar putea finalize cu un succes.
,,Va fi un autovehicul simplu, modern, economic si ieftin, cu un pret de aproximativ 10.000 euro. Vechiul ARO a fost distrus- si ca imagine si ca marca. Va trebui sa facem un nou autovehicul care sa asigure perspectiva dezvoltarii. In 6-8 luni vom dezvolta un model functional. Totul se va face cu capital privat. Daca statul nu a dorit sa pastreze ARO, nu va ajuta nici de acum incolo, de aceea am plecat pe capital privat.” a declarat Badita.
Tot alaturi de Davidescu se afla si fostul sindicalist de la ARO, Romica Cotescu, ajuns celebru pentru faptul ca este primul roman din istorie condamnat pentru amenintari teroriste.
,,Am incredere in acest proiect pentru ca, fata de alta data, problema s-a prezentat altfel. A trecut o perioada de timp de la inchiderea uzinei si a inceput sa se simta lipsa Aro la tara si la munca. Simt ca e nevoie de asa ceva. Stiu investitorii, sunt seriosi, dar nu pot sa vii spun. Doi dintre ei s-au interesat dupa ce au vazut la Pro TV emisiunea <<Romania, te iubesc>> care trata problema ARO”, declara Cotescu.
Productia de serie are in vedere insa un orizont de asteptare mai indepartat, totul depinzand de investitori, inclusive in privinta locatiei. Pana atunci, prototipul va fi realizat la Bucuresti, unde unul dintre investitori dispune deja de dotarile necesare.