Incepand de astazi (24 martie), ora 7,30, sindicalistii de la Dacia se afla in mod oficial si legal in greva generala, productia uzinei fiind blocata. Impasul a aparut in 2 februarie, cand a expirat contractul colectiv de munca, si s-a adancit odata cu desfasurarea negocierilor dintre sindicat si patronat pentru noul contract.
Francezii prefera sa piarda milioane de euro pe zi, decat sa ofere romanilor salarii decente
Astfel, sindicatele au solicitat o majorare salariala de 550 de lei, in doua transe: 350 de lei de la 1 ianuarie 2008 si 200 de lei de la 1 iunie 2008, in timp ce francezii au oferit doar 118 lei in plus sau o majorare a salariului de baza de 12%. Cum niciuna dintre parti nu a cedat fata de pozitia in care se afla la ultima runda de negocieri, greva generala a devenit inevitabila. Ultima greva generala la Dacia a avut loc in 2003 si a durat 3 zile. La ora actuala se estimeaza ca intrerupere lucrului va produce pierderi zilnice de minimum 10 milioane de euro. In aceste conditii este cel putin bizara atitudinea francezilor, care prefera pierderi de milioane pentru a persevera intr-o politica sociala care nu are cum sa-i avantajeze.
Nemultumirile angajatilor de la Dacia, speculate de catre cei de la Ford
Mai mult decat atat, greva generala si tensiunile de la Dacia vin ca o manusa pentru cei de la Ford, care se pregatesc sa demareze o ampla campanie de racolari de personal calificat pentru uzina de la Craiova. Nu in ultimul rand, mai trebuie spus ca angajatii de la Dacia, majoritatea romani, sunt nemultumiti si de faptul ca pentru reprezentantii francezi ai Renault care lucreaza pe platforma se gasesc intotdeauna resurse pentru fondul de salarii solicitat, chestiune cel putin frustranta pentru toti ceilalti.