Bujiile, piesele responsabile de combustia motoarelor auto, ar putea fi curand inlocuite de sisteme laser pentru aprindere. Acestea vor putea tine locul scanteii ca mijloc primar de ardere a amestecului combustibil-aer in motoare, avand drept consecinte sporirea eficientei energetice si reducerea emisiilor de carbon.
Intr-un motor conventional pe combustie interna, amestecul combustibil-aer este comprimat de un piston si aprins de scanteia unei bujii pozitionata in varful cilindrului aferent. Aceasta scanteie este generata de arcul electric creat intre doi electrozi, o metoda suficient de buna pentru a aprinde combustibilul, dar care si limiteaza totodata gama tipurilor de combustibili ce pot fi arsi. In cazul bujiilor, amestecul combustibil – aer trebuie sa contina o anumita cantitate de combustibil, altfel scanteia nu il va aprinde. Un motor ideal ar functiona cu o cantitate redusa de combustibil si ar furniza o scanteie mai puternica. Este fix ceea ce pot oferi sistemele de combustie laser, create de o echipa mixta formata din romani si japonezii.
Aprinderea laser poate fi reglata astfel incat sa aiba o mai mare precizie decat bujiile, sporind eficienta combustiei si inbunatatind economia motorului. Mai mult, laserele pot fi canalizate astfel incat sa asigure aprindere oriunde in cilindru. Aprinderea laser poate concentra aprinderea in miezul amestecului comprimat de combustibil-aer, facand posibila raspandirea uniforma a exploziei controlate de-a lungul fiecarui cilindru, de unde o putere crescuta pentru fiecare dintre timpii motorului. Laserul chiar poate aprinde combustibilul in doua locuri simultan, creand o explozie mai eficienta, adica o ardere completa a lichidului din rezervor. Echipa de inventatori este deja in discutii cu Denso, un important producator de componente automobilistice, pentru comercializarea noii tehnologii.