1,3K
Gigantul online, lider pe piata motoarelor de cautare, ar putea pierde in fata competitorilor sai daca nu reuseste sa-si imbunatateasca politica reclamelor difuzate pe dispozitivele mobile, conform cotidianului britanic Daily Mail.
Actiunile Google s-au prabusit cu aproape 10% in ultima perioada, scazand totodata si valoarea companiei americane cu 24 miliarde de dolari. Si veniturile inregistrate in al treilea trimestru din acest an au scazut cu 20%, in comparatie cu aceeasi perioada din 2011.
Castigurile mici pe care Google le-a inregistrat sunt cauze ale problemei uriase pe care gigantul nu stie cum s-o managerieze: reclamele de pe dispozitivele mobile. Potrivit celor de la Daily Mail, ar putea veni ani catastrofici pentru compania care detine cel mai cunoscut motor de cautare din lume si acesta ar putea pierde pozitia de lider pe piata globala.
Mai mult, sansele sa dispara cu totul nu sunt tocmai mici, atrag atentia specialistii. “Google ar putea disparea in 5-8 ani. Ma refer la faptul ca Yahoo are toate sansele sa-l detroneze, asa cum se intampla candva”, crede Eric Jackson, fondatorul si manager la Ironfire Capital, fond de investitii axat pe companii din IT.
Operatorul celui mai accesat motor de cautare la nivel mondial a publicat din greseala mai devreme cu cateva ore rezultatele financiare pe trimestrul al treilea. Google a luat astfel prin surprindere piata, anuntul fiind asteptat dupa inchiderea tranzactiilor. Eroarea a devenit rapid subiect pe Twitter, printre comentarii fiind si observatia ca Google ar putea simti lipsa Marissei Mayer, care a plecat din companie in urma cu cateva luni pentru a conduce Yahoo!