Ai probleme cu sistemul de iluminare al mașinii? Te simți frustrat și nu te mai poți bucura de o plimbare în liniște? Ei bine, problema ar putea fi becul sau balastul. Dar marea întrebare este: cum știi dacă balastul sau becul D2R este cel care a dezvoltat probleme?
Ei bine, trebuie să îți faci timp și să analizezi farul pentru a-ți da seama care este adevărata problemă. S-ar putea ca becul tău să fie la sfârșitul duratei de viață sau ar putea însemna, de asemenea, că balastul este de vină.
Ce este un balast xenon?
Un balast xenon este o componentă crucială a întregului sistem de faruri. Scopul său principal este de a controla intensitatea farurilor. De asemenea, acesta controlează intensitatea becurilor, astfel încât acestea să nu consume toată energia. Este ca un fel de transformator care convertește tensiunea bateriei într-o cantitate adecvată de energie, necesară pentru a menține farurile aprinse. Balastul este proiectat să detecteze oprirea becurilor. Dacă becul D2S se stinge, balastul îl va reporni automat în decurs de o microsecundă. Acest lucru se întâmplă atât de repede încât este posibil să nici nu îți dai seama că becul s-a oprit în primul rând. Dar, pe măsură ce becul îmbătrânește, se poate stinge mai des. Acest lucru se poate întâmpla de până la 20 sau 30 de ori pe minut. Când se ajunge în acest punct, balastul tinde să se supraîncălzească. Pentru a se proteja de deteriorare, acesta se va opri în loc să se reseteze singur.
În acest moment, singura modalitate de resetare a balastului este pornirea întrerupătorului farurilor. Dacă ești nevoit să îți resetezi balastul în mod repetat, atunci acesta ar putea fi un semn al unui bec xenon sau LED defect.
Acum că știi care este funcția principală a balastului xenon, este timpul să stabilești cauza problemelor de iluminare. Cum știi dacă este vorba de bec sau de balast?
Semne de defecțiune a balastului
Există o mare probabilitate ca balastul să fie cauza problemelor de iluminare, dacă farurile sunt slabe, își schimbă culoarea, bâzâie sau pâlpâie.
Odată ce ai noile becuri, scoate becurile vechi și înlocuiește-le cu cele noi. Dacă noile becuri nu se aprind, atunci balascopul ar putea fi vinovat. Cu toate acestea, dacă se aprind, atunci știi deja care este vinovatul. Dacă balastul nu este mort, acul unui multimetru analogic se va deplasa spre dreapta pe scara de măsurare. În caz contrar, acul nu se va mișca deloc.
Cauze comune ale defecțiunilor balastului
În cele mai multe cazuri, defectarea balastului apare ca urmare a mediului înconjurător. Căldura și umiditatea sunt dușmani de nădejde pentru balastul xenon. Atunci când este prea frig sau prea cald, balastul se poate arde sau nu reușește să pornească farurile.
O combinație de căldură și condensare constantă poate provoca, de asemenea, o coroziune severă în timp. Poți evita această problemă îndepărtând și curățând diversele părți ale carcasei balastului și ale plăcii electrice. Cu toate acestea, trebuie să fii precaut și sigur de ceea ce faci pentru a evita să provoci mai multe probleme. O mică greșeală și vei fi în căutarea unui balast nou.