Apetitul pentru pomana al romanilor dublat de interesul marilor producatori si comercianti in promovarea consumului, genereaza campanii publicitare si concursuri aberante, care ne indeamna sa facem cumparaturi ca imbecilii, doar de dragul cumparaturilor.
“Castiga o sesiune de shopping”, “Shopping a trois”, “Cosul corect”, “Shopping-ul pasiunea mea”, “Nascut pentru cumparaturi” si chiar “Shoppingul e prietenul naturii” sunt cateva din zecile de slogane prin care suntem indemnati sa facem din shopping, din cumparaturi, un adevarat si unic stil de viata.
“Cumperi, deci existi!” asta pare a fi unica filosofie de viata demna de urmat, pentru ca felul in care cumperi iti da identitate. Nu oricine poate face shopping. Trebuie sa fi educat pentru asta, trebuie sa ai talent si o pasiune nebuna, pentru ca e vorba de arta si stil. Arta shopping-ului te relaxeaza precum o drumetie in creierii muntilor, curentii de aer ai climatizarii ne umfla ochii si ne racoresc obrajii precum zburdalnicul vant strecurat prin cetina brazilor.
Televiziunea Realitatea ne promoveaza, mai nou, shoppingul ca spectacol, exercitiu al mintii, indemanare si sport.
Nu e nici o exagerare, citez de pe site-ul realitatea.net: "Cumparaturile ca sport. Asta este ceea ce va ofera Carrefour, Realitatea TV si Realitatea.net, în fiecare vineri seara"
In asemenea conditii, devine perfect normal ca poporul se ingramadeste prin mall si supermarket pentru a face sport, drumetii si pentru a dobandi stil si identitate. Daca pe langa atatea beneficii mai pica si ceva de pomana, fandacsia-i gata.