236
ARO 10 a fost un vehicul de teren românesc produs la Câmpulung Muscel între anii 1980 și 2006, fiind considerat fratele mai mic al lui ARO 24. ARO 10 a folosit componente și piese de la Dacia 1300, precum motorul sau puntea față, și era inspirat de Renault Rodeo și Citroen Mehari. Puțină lume știe însă că modelul a fosr asamblat și de ARO-Ciemme într-o fabrică din Atessa, Italia, între noiembrie 1988 și martie 1991.
În timp ce ARO 24 putea fi considerat un SUV de dimensiuni medii, ARO 10 avea la vremea sa aproximativ dimensiunile unui Jeep Wrangler. A fost produs în diferite caroserii, echipat cu diferite motoare (atât pe benzină, cât și diesel) și a fost disponibil atât în versiune 4×2, cât și în versiune 4×4. Inedit este și faptul că ARO 10 a fost vândut și ca Dacia Duster pe câteva piețe internaționale.
De altfel, ARO 10 a purtat mai multe denumiri pe piețele lumii după cum urmează: Dacia 10, Dacia Duster (Marea Britanie), ARO Ischia (Italia), ARO SuperIschia (Italia), ARO Enduro4 4×4 (Italia), ARO Dacia (Spania), ACM Enduro 4×4 (Italia), ARO 10 Super (ultima generație).