Potrivit "Barometrului de Consum Cultural" dat publicităţii de Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală (INCFC), doar 1,7% din populaţie merge la bibliotecă pentru a citi. În tot acest timp, aproximativ 14% dintre români se cultivă, lunar, în mall-uri.
Situaţia este şi mai dramatică în ceea ce priveşte consumatorii de muzică clasică. 80,6% dintre respondenţi au declarat că nu merg la filarmonică, iar alţi 15,2% "merg mai rar". Procentul non-consumatorilor este mai mare în rândul femeilor, 0,5%, faţă de 0,9% bărbaţi care merg săptămânal la filarmonică. În cazul operei şi operetei, situaţia consumului este similară cu cea a filarmonicii.
În ceea ce priveşte teatrul, numărul "non-consumatorilor" a scăzut în ultimii 10 ani cu aproximativ 14%, fiind vorba de cea mai mare scădere înregistrată în rândul unei forme de consum cultural public pentru care s-au cules date. Bărbaţii aleg să meargă la teatru o dată la 4-6 luni (8,8%), în timp ce 5,8% dintre femei merg lunar, 5,2% – o dată la 2-3 luni, iar 5,3% – o dată la 4-6 luni.
Nici în cazul bibliotecilor situaţia nu stă pe roze. Astfel, la nivelul populaţiei generale, în 2014, 79,2% dintre respondenţi nu au mers în sălile de lectură pentru a citi. Din rândul celor care accesează ofertele bibliotecilor se evidenţiază persoanele mai degrabă tinere, până în 34 de ani, şi cu un nivel mai ridicat de educaţie, cel puţin liceu. În cazul consumului de cărţi de la biblioteci, cei mai mulţi bărbaţi preferă să meargă săptămânal (0,7%) sau mai rar (13,5%), faţă de cele mai multe femei care merg o dată la 4-6 luni (5,6%) sau mai rar (10,6%).
Activitatea de vizitare a muzeelor şi expoziţiilor cunoaşte o scădere a procentului celor care sunt total absenţi, cu o valoare mai mică decât în cazul cinematografului, operei şi teatrului, respectiv 6%. Chiar dacă a înregistrat o scădere mai mică a numărului de "non-consumatori", segmentul acestora este inferior celorlalte cazuri menţionate. Astfel, vizitarea spaţiilor expoziţionale este reprezentată mai bine în cazul categoriilor "o dată la 2-3 luni" (5,2%) şi "o dată la 4-6 luni" (10,6%).
Doar consumul cultural public practicat cu ocazia evenimentelor de tip festival cunoaşte valori mai bune pe segmentele "o dată la 2-3 luni" şi "o dată la 4-6 luni". Astfel, 8,1% dintre respondenţi merg de aproximativ patru ori pe an la acest tip de evenimente, iar 11,4%, de aproximativ două ori pe an.
Mersul la cumpărături în centrele comerciale de tip "mall" se păstrează printre preferinţele populaţiei generale în materie de petrecere a timpului liber, 13,7% făcând lucrul acesta cel puţin o dată pe lună.