Când două doamne se iau la bătaie în numele unei idei oarecare sau a unui fapt, se poate spune că am asistat la o păruială. Dar când disputa apare în numele luxului, atunci păruiala nu mai este una oarecare, ci este o păruială… high-class, ca şi protagonistele. Se spune – nu ştim sigur, nu băgăm mâna în foc, doar relatăm din trei surse demne de încredere – că o astfel de păruială high-class ar fi avut la cel mai important eveniment al mileniului – Expoziția Universală de la Milano.
Protagoniste: Lavinia Năstase, jurnalist şi expert în fashion şi Lorena Toma, fost jurnalist, actualmente director al Centrului Cultural din Bascov. Disputa ar fi apărut în jurul genţii (de firmă?!) a Lorenei Toma, care purta semnătura celebrei Coco Chanell. Gusturile rafinate şi educate ale Laviniei Năstase au luat-o razna când au observat presupusa impostură: geanta Lorenei ar fi fost un fake de ultimă speţă.
La o asemenea observaţie, doamna director peste cultura bascoveană a luat foc, argumentând că pe poşeta cu pricina ar fi dat nu mai puţin de 5.000 de euro, deci nu avea cum să fie un fals grosolan. Cum miza unui astfel de diferend era destul de ridicată, căci stătea în joc onoarea lor de doamne de lux ale judeţului, şi cum nimeni nu a putut să vină cu o a treia opinie care să incline balanţa de o parte sau de alta, singura rezolvare rezonabilă a fost găsită într-o păruială onorabilă şi plină de fair-play. Se spune că însuşi primarul Bascovului, Gheorghe Stancu, ar fi intervenit fără mare succes, căci agilitatea Laviniei Năstase şi greutatea Lorenei Toma ar fi biruit şi carabinierii. Care a fost scorul păruielii? Aici părerile au fost împărţite: unii au spus că Lorena ar fi fost mai tare în brand (şi nu ne referim la brandul genţii), iar alţii că Lavinia Năstase, deşi mai mărunţică, îşi găsea drumul foarte uşor către splina şi ficaţii adversarei.
Dilema, însă, rămâne în picioare: este sau nu este geanta Lorenei Toma autentică? Considerăm că nu trebuie trecut cu superficialitate peste astfel de incidente aproape diplomatice. Pe de altă parte, ar fi în interesul doamnei Tomas să afle dacă nu cumva a fost victima unei înşelătorii, căci în Piaţa Ceair din Piteşti se vând, la portbagaj, nişte minunate costume Versace şi adidaşi ,,originali” Puma la jumătate de preţ.
Pentru că acest articol se vrea a fi unul constructiv, doamnă director, puneţi gentuţa pe birou şi verificaţi aşa:
-dacă geanta are hologramă, deşi foarte multe genţi, de-a lungul timpului, şi-au pierdut holograma, deci nu înseamnă neapărat că ar fi un fake;
-verificaţi amprenta Chanel din interior;
-verificaţi fermoarul care trebuie să se potrivească şi el cu toate celelalte inscripţii metalice ale genţii;
-verificaţi forma cusăturii, dacă aceasta are cusături (cusatura este mereu pătrată sau în formă de diamant);
-verificaţi interiorul genţii, care trebuie să arate la fel de bine ca şi exteriorul.
Dacă nu este originală, daţi-i un telefon Laviniei, mulţumiţi-i pentru că v-a deschis ochii şi încercaţi să recuperaţi paguba. Dacă aţi primit-o de la iubit, atunci daţi-i cu paporniţa în cap. Dar dacă geanta este una veritabilă, atunci schimbaţi capul iubitului, cu cel al Laviniei şi chemaţi-ne şi pe noi să imortalizăm momentul. Oricum, ca să ştiţi, din acest moment aţi intrat în memoria istoriei/isteriei locale drept… Coco-Loren.
Şi aşa i-a rămas numele…