Filarmonica Pitești organizează vineri, 16 octombrie, de la ora 19.00, la sediul de la Centrul Multifuncțional, concertul cameral Clasic la puterea a treia, susținut de violoncelistul Marin Cazacu și Ansamblul Violoncellissimo, respectând toate regulile pentru evitarea contaminării cu noul coronavirus. Concertul este inclus în turneul național pe care maestrul Cazacu și ansamblul îl susțin în mai multe orașe din țară: Timișoara, Deva, Sibiu, Râmnicu-Vâlcea, București. Prin repertoriul divers și specatculos, de la clasic la contemporan, artiștii propun o incursiune sonoră în lumea violoncelului. În program: Johann Schrammel – Marș, Tomaso Albinoni -Adagio, Georg Friedrich Haendel – Passacaglia, Nikolai Rimski Korsakov – Zborul cărăbușului, David Popper – Poloneza, Constantin Dimitrescu – Dans Țărănesc, Ramin Djawadi – Game of Thrones, Carlos Gardel – Por una cabeza, Astor Piazzolla – Oblivion și Libertango, Suită folclorică românească, Wilhelm Kaiser Lindemann -Mambo, Sabin Păutza (arr.) – The Final Countdown.
Marin Cazacu a studiat violoncelul la Liceul de Muzică „Dinu Lipatti” din Bucureşti, definitivându-şi studiile la Conservatorul „Ciprian Porumbescu” București şi la Weimar. Este laureatul concursurilor internaţionale de la: Geneva, Markneukirchen, Leipzig, Bologna, Belgrad. Din 1983, este solistul Filarmonicii George Enescu din Bucureşti, alături de care a susţinut concerte atât în ţară, cât şi în Europa, Asia şi America. A concertat cu orchestre renumite printre care orchestrele Radio din Berlin, Leipzig, Madrid, orchestrele simfonice din Moscova, Kiev, Seul, Osaka, Istanbul etc. A fost prezent în festivaluri la: Munchen, Milano, Veneţia, Valencia, Bratislava, Sofia. Este membru al Ansamblului Pro Arte Trio şi a colaborat cu Cvartetul Voces. Din 1992, este profesor la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti, fiind fondatorul Orchestrei Naţionale de Tineret. Este director artistic al Festivalului Internaţional Enescu şi muzica lumii, ce se desfăşoară, din 1999, în fiecare vară la Sinaia.
Înainte de intrarea în sala de concert, oamenilor li se va măsura temperatura, iar accesul în sală este permis doar cu mască, pe durata concertului publicul având obligația să o poarte. La concertele din actuala stagiune (până la finele anului), nu se vor mai putea respecta locurile înscrise pe abonamente, spectatorii așezându-se în ordinea sosirii doar pe locurile marcate disponibile din sală.