1,9K
Proiectul celor de la Microsoft poate fi numit cel mai fierbinte proiect al momentului: ochelarii cu realitate augmentata. Microsoft si-a brevetat inventia si spera ca produsul sau sa devina curand un magnet al suporterilor. Acestia vor vedea jucatorii preferati mai aproape, in timpul meciurilor, alaturi de statistici si date despre performantele echipei. Daca ochelarii inteligenti ai celor de la Microsoft vor ajunge sa se comercializeze pe piata, ei vor concura direct cu ochelarii realizati deGoogle. Produsul Google urmeaza sa iasa pe piata din Statele Unite in 2014.
Gadgeturi asemanatoare sunt in faza de proiect si in alte firme, precum Vuzix, TTP sau Explore Engage.
Brevetul Microsoft se axeaza pe o pereche de ochelari digitali, cu una sau ambele lentile capabile sa afiseze grafica computerizata si text in orizontul vizual al utilizatorului. Ochelarii digitali vor detecta directia in care priveste purtatorul si vor adapta grafica de pe ecran in functie de directia respectiva.
Compania Americana va folosi detectia miscarii pupilei pentru a selecta anumite zone de focalizare. Informatiile afisate vor urma un script preprogramat. Microsoft da ca exemplul o piesa de opera, unde detalii despre scene si arii ar putea fi afisate in mod contextual. Ochelarii vor include rutine de socializare, de exemplu, de check-in pe baza de GPS. Inventia americanilor integreaza in definitive un microfon, o camera frontala pentru captura video si foto si o serie de lentile si filtre speciale. Imaginea va fi proiectata pe un microdisplay cu ajutorul unei lentile speciale.