Weekly World News, un tabloid american faimos pentru articoleleâĻ gogonate de pe prima pagina, a anuntat ca Facebook ar urma sa se inchida de pe 15 martie din cauza ca.. are prea mult succes.
,,Facebook a scapat de sub control iar stresul managementului acestei companii mi-a distrus viata", ar fi declarat astfel Zuckerberg in materialul publicat Weekly World News, preluat in presa autohtona, printre altii, si de Ziarul Financiar, Daily Business, Libertatea si Wall-Street si care au fost preluate de sute de alte surse.
Astfel, in decurs de 24 de ore de la declansarea isteriei mediatice â autohtone â a inchiderii Facebook, Google indexa nu mai putin de 10.000 de rezultate pentru termenul de cautare "Facebook se inchide", o mare parte dintre ele credibilizate prin referirea la surse media de incredere precum Ziarul Financiar sau Wall Street. Si asta in conditiile in care credibilitatea sursei initiale era nula din start. De ce?
Raspunsul e S(EO)implu. Mutarea presei scrise in online a adus cu sine o reformulare a legilor jurnalismului conform cerintelor motoarelor de cautare. Altfel spus, sub forma sa digitala, jurnalismul incepe din ce in ce mai mult sa se ocupe nu de ceea ce e important ci de ceea ce se cauta.
In acest context chiar si o stire asemenea celei pornita din paginile Weekly World News este o mina de aur in termeni de trafic pentru media online.