,,L-ai ratat pe Andre Rieu în România? Acum poţi viziona LIVE concertul de la Maastricht la Cinema Trivale. Bilete şi rezervări direct pe www.cinematrivale.ro sau la telefon nr scurt 1733.” -este anunţul care a făcut să tresalte inimile câtorva manelişti ai muzicii clasice din Piteşti.
Andre Rieu, căruia i s-a făcut atâta publicitate de parcă însuşi Mozart s-ar fi trezit din morţi şi ar fi venit să-şi cânte Recviemurile la Sala Palatului, este doar un şmecheraş, un oportunist care, după modelul lui Coelho, şi-a dat seama că şi snobii care nu pot trece anumite bariere de educaţie şi de IQ, au nevoie să-şi facă selfie-uri culturale.
Pentru că nu o puteam spune mai bine decât unul care a şi participat la concertul său de la Bucureşti, vă redau, mai jos, o parte dintr-o cronică realizată de Alina Moscalu (Kamikaze):
,,Ei bine, am o veste tristă pentru toți cei care au mers sau vor merge la vreun concert al acestui papițoi: muzica pe care o cântă el este jenantă și mai că-ți vine să scoți o bancnotă pe care să i-o lipești pe frunte și să-i spui să schimbe placa. Vorba unui ardelean care a aflat că prietenul lui trebuie să meargă mort-copt să-l asculte pe închipuitul violonist: „Bă, nu te du, bă! E un șoarec care se preface că știe să cânte. Îi un căcat, nu te du!” Despre concertul din București vă pot spune că a fost mai mult decât mediocru: muzică interpretată prost, fals și fad, Tăriceanu a întârzâiat, Orlando Teodorovici a părut că se simte bine, costumele instrumentistelor au arătat al naibii de ieftin, iar pozițiile contorsionate în care se prefăceau că ar cânta țin de penibilul studiat și vândut pe post de atitudine profesionistă-degajată. De curiozitate, întrebați un artist-instrumentist cam ce înseamnă poziția corpului în timpul unei interpretări veritabile. Și veți înțelege că ce fac Rieu și ai lui este un show ieftin pentru oameni care fie se mulțumesc cu puțin.”