Începând de anul viitor, pacienţii care sunt internaţi în spital vor putea să-şi spună părerea cu privire la modul în care au fost trataţi. Proiectul nu este unul nou, ci a fost implementat în 2015. Până acum, însă, chestionarele erau completate în prezența personalului medical și răspunsurile nu erau confidențiale. De la anul, însă, totul va fi confidenţial. Noul proiect al Ministerului Sănătăţii prevede un nou chestionar, care poate fi completat acasă.
Noul chestionar are 10 întrebări, iar pacienţii vor putea trimite răspunsurile fie prin e mail, fie prin sms, fără să își dezvăluie identitatea. Pacientul trebuie să dea o notă, de la 1 la 4, în primele cerințe referitoare la: gradul de mulţumire a pacientului faţă de serviciile medicale oferite de spital, activitatea şi implicarea medicului sau curăţenia din spital.
De asemenea, pacientul este întrebat și dacă a cumpărat medicamente sau alte materiale sanitare pe durata internării, dacă a primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament, şi dacă starea sa de sănătate este mai bună după externare.
Dacă sunt semnalate incidente, mesajul ajunge la Compartimentul de Integritate din cadrul Ministerului Sănătăţii care va contacta ulterior pacientul.
Cel mai important! Rezultatele chestionarului vor fi publicate trimestrial pe site-ul ministerului sănătății și contează și în evaluarea conducerii din spital.
Ironia sorţii, pentru că până în prezent chestionarele erau completate în prezenţa medicilor, rezultatul a fost următorul: 97,5% dintre pacienți s-au declarat mulțumiți de calitatea serviciilor din spitale!