83% din cadrele didactice nu cred ca testele initiale vor schimba rezultatele examenelor, arata un sondaj efectuat de Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant ( FSLI).
In opinia dascalilor, solutiile care ar putea ajuta elevii sunt examenele diferentiate (27,49%), modificarea programelor scolare (49,48%), precum si implicarea parintilor (20,96%). Suportul material (hartia, multiplicarea colilor) necesar pentru aceste teste nu a fost suportat de catre Ministerul Educatiei asa cum ar fi trebuit, ci de catre scoala 30,24%, de catre profesori 52,23%, sau de catre comitetul de parinti 12,37%. Dascalii care sustin ca testele initiale nu vor duce la o imbunatatire a rezultatelor la examenele nationale sunt, probabil, nemultumiti de volumul mare de munca pe care il presupune organizarea acestor examinari, au declarat, pentru NewsIn, reprezentantii ISMB.
Aceste teste au fost sustinute la doua saptamani de la inceperea anului scolar, rezultatele lor urmand a fi luate drept reper pentru a se stabili masura progresului scolar.