Şeful învăţământului argeşean, Dumitru Tudosoiu, s-a arătat revoltat de faptul că părinţii îşi încurajează copiii să fie lipsiţi de înţelegere şi toleranţă. Poziţia sa vine în urma scandalului de la Şcoala nr. 16 din Piteşti, acolo unde, pentru a doua zi consecutiv, elevii din clasa a VII-a B refuză să intre la ore pentru că un copil diagnosticat cu ADHD ar avea comportament şi limbaj agresiv şi ar trebui, în opinia lor, să fie mutat la o altă şcoală. În opoziţie cu opinia elevilor şi a părinţilor care îi susţin, conducerea instituţiei de învăţământ spune că elevul poate fi integrat în comunitate. În plus, elevul respins de colegi merge deja la psiholog.
„Trebuie să-l integrăm, noi trebuie să-l primim la şcoală, să-l educăm. Drept urmare, orele s-au ţinut şi ieri şi azi şi s-au pus absenţe pentru elevii care nu au venit la ore.” a declarat Alin Vlad, directorul Şcolii nr. 16.
„În momentul actual nu prezintă o întârziere în dezvoltarea cognitivă. În opinia mea, minorul nu prezintă un pericol social.” a declarat psihologul Narcis Sima.
Inspectoratul şcolar a încercat să medieze conflictul, dar fără rezultat.
„Mă deranjează extrem de mult atitudinea pe care o imprimă părinţii către odraslele lor. Nu cred că este corect să-i înveţe pe copii să nu fie, responsabili, cuviincioşi, cu îngăduinţă faţă de colegul lor.” susţine Dumitru Tudosoiu, inspector general la ISJ Argeş.
Scandalul a ajuns până la Ministerul Educaţiei. Potrivit Mirabelei Amarandei, purtător de cuvânt al Ministerului, „nu toţi profesorii au competenţele necesare pentru a gestiona astfel de situaţii, şi pentru a gestiona într-un mod cât mai pedagogic şi firesc cu putinţă integrarea copiilor în învăţământul de masă. Pentru că trebuie spus foarte clar: aceşti copii trebuie să îşi găsească locul într-o clasă.”