GOLDPLAST, companie italiană specializată în design, producţie şi distribuţie de accesorii pentru masă de înaltă calitate derulează, în parteneriat cu Universitatea din Piteşti, un program de internship prin care 10 tineri studenţi intră în contact direct de pe băncile facultăţii cu meseriile pentru care se pregătesc. GOLDPLAST intenţionează să implementeze acest program la nivel european. În Italia colaborează cu Politehnica din Milano, Iulm şi Politehnica din Polenzzo, 4 studenţi fiind stagiari la sediul companiei iar în următoarele luni programul va fi lansat şi în alte ţări unde GOLDPLAST este prezentă.
La Topoloveni programul a început în octombrie 2016 şi se desfăşoară pe perioade de 6 luni, cu posibilitatea de prelungire. Pe toată această perioadă, studenţii beneficiază de o bursă din partea companiei care ajunge la aproximativ 2000 de euro. În funcţie de opţiunile lor, studenţii îşi pot desfăşura activitatea în departamentele, Financiar, Producţie, Tehnic, Logistică, Calitate, Planificarea Producţiei, unde, sub îndrumarea unor coordonatori îşi pot derula proiectele alocate. Din cei 10 studenţi care au intrat în acest program, doi au fost deja angajaţi în departamentele Financiar şi Tehnic şi cel puţin o a treia ofertă de angajare este pe cale să se concretizeze.
,,Am decis să ne implicăm în procesul de formare a viitorilor specialişti întrucât mediul economic se confruntă în prezent cu o ofertă scăzută în ceea ce priveşte forţa de muncă, atât cea calificată cât şi necalificată, pe toate zonele de meserii. Astfel, am demarat un parteneriat cu Universitatea din Piteşti, care vizează pe termen lung, pe lângă programul de internship şi o îmbunătăţire a programei de învăţământ, care să aducă pe aceeaşi linie nevoile de pregătire ale studenţilor cu cerinţele venite din partea mediului economic. Unul din obiectivele acestui parteneriat este să le demonstrăm studenților că își pot găsi o slujbă în județul Argeș, într-o industrie de top care le oferă pregătire și dezvoltare profesională”, a declarat Luca Rabbia, director operaţional GOLDPLAST.
Iuliana Pascu şi Cătălina Neacşu sunt de 6 luni stagiare în cadrul departamentelor Calitate şi Planificarea Producţiei, unde au avut ocazia să înveţe activităţile specifice, dar şi să-şi definitiveze două proiecte cu care au câştigat locurile doi şi trei în cadrul unei sesiuni de comunicare ştiinţifică desfăşurată în cadrul Universităţii din Piteşti. Celor două studente li s-au propus continuarea programului pentru încă 6 luni şi perspectiva angajării.
Ionuţ Dragomir, unul dintre studenţii aflaţi în an terminal ai Facultăţii de Mecanică şi Tehnologie din cadrul Universităţii Piteşti, s-a alăturat acestui program atras de oportunitatea de a intra în contact direct cu realităţile viitoarei sale meserii. Este de 4 luni stagiar al companiei GOLDPLAST, în prezent îşi desfăşoară activitatea la departamentul Logistică, însă este atras şi de zona de producţie pe care urmează să o cerceteze mai îndeaproape.
Colaborarea cu Universitatea din Piteşti a devenit o constantă în activitatea GOLDPLAST care, prin reprezentanţii săi, se implică în sesiuni de informare, comunicare şi sponsorizare a proiectelor derulate de studenţi, dar şi în susţinerea proiectelor de consiliere şi orientare în carieră a tinerilor din mediul rural desfăşurate de Universitate.
“Împreună cu reprezentanţii Universităţii din Piteşti, care s-a dovedit a fi un partener de nădejde şi receptiv, căutăm în permanenţă soluţii concrete prin care să valorificăm experiența specialiştilor noştri în procesul de aplicare practică a cunoştinţelor acumulate de către studenţi pe băncile Universităţii. Fie că este vorba de feedback oferit studenţilor pentru anumite proiecte sau implicare directă în dezvoltarea acestora, angajamentul nostru în această direcţie va fi unul de durată”, a mai adăugat Luca Rabbia.
Programul se înscrie în activităţile de responsabilitate socială pe care grupul le desfăşoară în concordanţă cu valorile sale, una dintre acestea fiind asumarea unui comportament responsabil, în special faţă de angajaţi şi stakeholderi. Evoluţia programului poate fi urmărită pe canalele de social media ale grupului folosind #behaveresponsibly.
Tot la nivel instituţional GOLDPLAST susţine constant evenimentele organizate de Confindustria România, organizaţia patronală a investitorilor italieni şi de Ambasada Italiei la Bucureşti.
Unitatea de producţie de la Topoloveni are în prezent aproximativ 600 de angajaţi şi o capacitate de producţie de peste 600 de milioane de unităţi pe an, pe care grupul le comercializează în 39 de ţări.
Despre GOLDPLAST
De peste treizeci de ani, GOLDPLAST este lider în proiectarea, crearea, producerea şi distribuirea de accesorii de masă de înaltă calitate, adresate celor mai exigenţi food designeri şi consumatori. Compania lucrează în toate cele patru segmente: food fingers, veselă, pahare rezistente şi tacâmuri de unică folosinţă. Marca GOLDPLAST este un amestec echilibrat de ingrediente strategice – tehnologie, cercetare, design, calitate, atenţie la detalii, gama diversificată – care o definesc ca simbol al inovaţiei. Vândute în 39 de ţări din întreagă lume, produsele GOLDPLAST sunt expresia creativităţii italiene şi a capacităţii de producţie la nivel european.