Concernul auto german este cunoscut pentru inovația în domeniu și calitatea automobilelor construite de-a lungul anilor. Recent inginerii de la Mercedes-Benz au dezvoltat un prototip auto din categoria automobilelor fără șofer.
Mercedes Benz F015, căci despre el este vorba, este fără îndoială cel mai futurist model de automobil din ultimul timp. Mai mult, acesta a fost văzut în San Francisco, atât parcat cât și rulând pe străzile orașului. Cea mai probabilă explicație pentru vizita din jurul Bay Area, San Francisco, este că Mercedes-Benz filmează un clip de promovare. Noul model autonom al Mercedes folosește tehnologia LIDAR de autoghidare, tehnologie folosită în prezent pe avioanele de luptă.
Tehnologia LIDAR (Light Detection and Ranging), reprezintă o tehnică activă de teledetecție cu ajutorul căreia putem obține date de o acuratețe ridicată despre topografia terenului, vegetație sau clădiri.
LIDAR folosește trei sisteme de bază: scanarea laser pentru o cât mai bună măsurare a distanțelor, sistemul de poziționare global (GPS) și Inertial Measurement Unit (IMU) pentru înregistrarea orientării. Toate aceste trei sisteme necesită calculatoare puternice cu o capacitate ridicată de stocare și calcul.
Conceptul F015 nu are camere vizibile sau radare. De asemenea, îi lipsesc oglinzile retrovizoare, deși acestea sunt obligatorii prin reglementările federale ale SUA, dar fiind vorba de turnarea unui clip publicitar, acest lucru a putut fi probabil omis.
F 015 a fost promovat sub numele de „lux in Motion". Mercedes gândește următorul pas în construcția auto, și anume momentul în care mașinile autonome se vor schimba fundamental inclusiv din punct de vedere constructiv. Odată ce computerele devin șoferi incontestabil mai buni decât oamenii și reglementări noi în domeniu reflectă acest fapt, componentele sau normele considerate clasice, cum ar fi orientarea înainte a scaunelor, existența oglinzilor retrovizoare sau a pedalelor, vor fi pur și simplu uitate.
F 015 dispune de scaune care se pot roti atunci când șoferul dorește să discute cu cei de pe bancheta din spate. Este controlat prin gesturi, touchscreen și poate detecta direcția privirii (tehnologie folosită în prezent la unele dintre telefoanele inteligente cu sistem de operare Android). Totul are LED-uri. Când mașina detectează un pieton în fața sa, aceasta poate proiecta o trecere de pietoni pe asfalt.
„Mașina tinde să depășească rolul său ca simplu mijloc de transport și va deveni în cele din urmă un spațiu de locuit mobil,"
a spus șeful Daimler, Dr. Dieter Zetsche, atunci când a prezentat automobilul-concept la CES.
Nu ne așteptăm ca o mașină ca F 015 să fie lansată pe piață curând, dar între timp Mercedes a înregistrat un progres concret în ceea ce privește viitorul autovehiculelor autonome. Acesta intenționează să pună în vânzare mașini cu unele capacități autonome până în anul 2020. Totuși ar fi bine să nu vă așteptați la scaune ce se pot roti la 360 de grade sau ca parbrizul clasic să fie înlocuit cu un touchscreen.