Procesoarele mobile regasite in cele mai avansate dispozitive smartphone si tablete ale momentului sunt capabile de performante uimitoare in ceea ce priveste accelerarea 3D, depasind cu mult cerintele necesare pentru rularea sistemului de meniuri sau joculetele 3D cu care au fost obisnuiti pana acum utilizatorii telefoanelor mobile, informeaza go4it.ro.
Fiind create avand drept referinta versiunile mai sofisticate existente in acceleratoarele grafice pentru PC, cele doua procesoare ofera suport pentru specificatiile Open GL 2.0 PRO, fiind astfel capabile sa ruleze si unele jocuri 3D dezvoltate initial pentru PC.
Jocul Quake 3 ofera o modalitate excelenta de testare a performantelor celor doua platforme, intr-un mediu 3D dinamic si suficient de complex pentru solicita pe deplin nucleul grafic, procesorul si memoria RAM.
Testarea a fost desfasurata folosind tableta Samsung Galaxy Tab pentru platforma Hummingbird si Viewsonic G Tablet pentru platforma Nvidia Tegra 2, ambele capabile sa ofere o rezolutie nativa a ecranului de 1024 x 600 pixeli.
Nucleul grafic oferit de platforma Nvidia Tegra 2 este mai rapid decat nucleul SGX 540, creat folosind tehnologiile PowerVR. Sporul de performanta nu este insa suficient pentru o departajare clara, platforma Tegra 2 oferind in jocul Quake 3 doar cu 10% mai multa performanta 3D.
Rezultatele oferite de GLBenchmark 2.0 departajeaza ceva mai categoric platforma Nvidia Tegra 2, masurand un avantaj de 30% in fata platformei Samsung Hummingbird.
Cel putin din punct de vedere al performantelor 3D, platforma Nvidia Tegra 2 se prezinta drept cea mai buna alegere pentru amatorii de jocuri pe telefoanele cu sistem Android, insa ramane de vazut daca nu cumva sporul de performanta oferit de nucleul grafic vine cu pretul unei penalizari asupra autonomiei bateriei.