Keynote-ul „de mărțișor” făcut de Samsung, ca o „răzbunare” la adresa celor de la Apple, a incrucisat ochii întregii planete. Îmi este greu sa scriu acest articol, fiind derutat total! Mega-așteptatul „telefon inteligent”al companiei coreene a fost prezentat, acum 2 zile, la MWC 2015.
„Cum să le răspundem celorlalți?”, s-au întrebat cei de la Samsung, timp de un an, în loc să își pună simpla întrebare:”Cum să creăm un telefon original şi bun?”. Un geniu pustiu al companiei a venit cu ideea inedită ce avea să revoluționeze planeta: „Luăm un iPhone 6 plus, un Nexus 4 și un S4 și le trântim într-un telefon chinuit care aspiră la titlul de «Premium»”. Sunt derutat-fericit-trist-dezamăgit-surpins de ce (nu) a ieșit din mintea companiei. Un telefon extraordinar de puternic și bun, dar eclectic și jignitor la adresa inteligenței mele. Chiar şi un chior ar observa asemănările izbitoare cu flagship-urile concurente. Toată lumea copiază, dar Samsung o face într-un mod jalnic, evident și lipsit de demnitate.
Dar, lansarea Edge-ului a salvat respectul de sine al companiei (poate) cu o idee originală: ecranul curbat. Un nou standard a fost setat pentru viitorul telefoanelor. Nici nu o să vorbesc de S6, nu merită. Și nu că nu ar fi un telefon bun, ci din cauza lipsei de demnnitate a producatorului.
Galaxy S6 Edge are un ecran fantastic, de aproximativ 5.1 inchi, curbat pe laterale. Modul în care imaginea quad HD apare pe acest dispozitiv este uimitor, dând o senzație de tridimensionalitate unică. Nu mai spun că datorită formei ecranului, unghiurile de vizualizare sunt maxime.
Galaxy-urile S6 sunt răspunsul companiei la plângerile utilizatorilor legate de design-ul ieftin. Scoțând ecranul din calcul, S6 este un telefon premium pe spate și low-range pe față. Nu au nicio legătură. Pe spate putem admira un panou suberb de sticla Gorilla Glass 4, asemănător integrat în telefon ca la Nexus 4. Pe lateral vedem o ramă, în sfârșit metalică, izbitor de asemănătoare cu cea de la iPhone 6. Euforia, ce riscă sa ne cuprindă, se termină brusc, când ajungem în partea din față, care dezamăgeşte afişând același design, arhifolosit la generațiile anterioare.
Specificațile sunt monstru, totul datorită noului procesor de la Samsung Exynos 7420 octa-core cu tehnologii ceva mai noi, care ar trebui să facă telefonul mai rapid, 3GB RAM și 32/64/128 GB ROM. Dar oare sunt îndeajuns aceste specificatii, pentru a face dezastrul Touch Wiz să ruleze fluent? Să sperăm, că da…
Cei de la Samsung susțin că au scos 40% din software-ul în exces. Și se pare că rulează mult, mult mai bine. Bravo lui, deși, chiar dacă au reușit în sfârșit să-l facă fluent, au ținut să pună o animație de intrare în meniu oribilă, care îți dă impresia că ai cumpărat un telefon cu 0€ la abonament. Influența iOS 8-ului de pe iPhone în Touch Wiz se vede de la o poștă, cromatica, meniul de înregistrare al amprentei și contactele rapide arătând la fel.
Edge prezintă o serie de funcții intuitive pentru marginile ecranului, cum ar fi scurtături sau widget-uri pentru aplicații, glisarea pentru a aduce contacte rapide și altele. Dar, de departe, cea mai tare mi se pare funcția Edge lighting, care funcționeaza atunci când telefonul este poziționat cu fața în jos și primești un apel. Aceasta constă în iluminarea marginilor curbate într-o culoare setată pentru fiecare contact favorit, lumina reflectându-se elegat pe suprafața pe care este poziționat telefonul.
Camerele foto se dovedesc a fi foarte bune și pe față (5 megapixeli wide-angle) și pe spate(16 megapixeli f/1.9 cu stabilizare optică, la fel iPhone. Interfața este super rapidă și drăguță, izbitor de asemănătoare cu cea a HTC-ului One M8.
Telefonul suportă încărcare fără fir și încărcare rapidă, ceea ce este extrem de util.
Galaxy S6 va fi disponibil începând de la prețul de €699 (32GB), €799 (64GB), €899 (128GB), iar Edge va fi lansat la următoarele prețuri: €849 (32 GB), €949 (64 GB), €1,049 (128 GB). În România, pretul va incepe, cel mai probabil, de la peste 3000 lei, pentru modelul de bază.
În concluzie, aceste telefoane au pontențial extraordinar, dar singurul caracter care le trage în jos este abordarea vizual-constructivă a producătorului.