Deși tehnica auto a realizat în timp îmbunătățiri și ameliorări atât la arcuri, cât și la amortizoare, proiectarea de bază a suspensiilor auto nu a suferit o evoluție semnificativă de-a lungul anilor. Părea că epoca acestor sisteme va dispărea, începând cu 2009, atunci când s-a încercat introducerea pe piață a unui design nou de suspensie conceput de Bose, același Bose cunoscut pentru inovațiile sale în tehnologiile acustice. Sistemul de suspensii Bose s-a dovedit cea mai performantă soluție cu design complet independent.
Cum functioneazã? Sistemul Bose utilizează un motor electromagnetic liniar (LEM) la fiecare roată, în locul unei configurații convenționale de amortizoare și arcuri. Amplificatoarele furnizează electricitate motoarelor în așa fel încât puterea lor să fie regenerată cu fiecare compresie a sistemului. Principalul avantaj al motoarelor este că acestea nu sunt limitate de inerția inerentă amortizoarelor convenționale pe bază de fluid și gaz. Ca urmare, un LEM poate extinde și comprima la o viteză mult mai mare, eliminând practic toate vibrațiile din cabina pasagerilor.
Mișcarea roții poate fi controlată atât de fin, încât corpul mașinii rămâne la un nivel constant indiferent de denivelări. LEM poate contracara mișcarea corpului mașinii în timp ce accelerează, frânează și virează, oferind șoferului siguranță si un control superior asupra autovehiculului.
Din păcate, încercarea de revoluționa industria auto, a fost un eșec. Aceste sisteme s-au dovedit prea grele și prea costisitoare pentru a fi introduse în producția de serie.
În acest video puteți vedea comparații între sistemul de suspensie clasic și sistemul Bose