Cât de curând vom afla, în premieră, numele unor așa-ziși formatori de opinie care sunt plătiți de ruși – se anunţă pe câteva canale media plătite de americani, altele decât cele ale lui Lucian Mândruţă. Presa din Argeş este deja paralizată, pentru că aici ruşii au investit masiv, altfel nu apăreau atâtea ziare on-line. Sunt vizaţi în special jurnaliştii care au fost zăriţi consumând votkă şi purtând căciuli de blană!
►Traian Băsescu şi-a aruncat în luptă luptătorii pentru primăriile Capitalei. Printre aceştia se află şi jurnalistul argeşean Robert Turcescu, acesta urmând a se lupta pentru Primăria sectorului 5. Normal, a văzut că n-are şanse la Primăria Piteşti, după ce s-a lansat oficial ţărănistul Gigi Dinescu, şi atacă acum ţinte mai accesibile! Ruşine, Robert Turcescu, nu-ţi meriţi nici măcar gradele din pahar!
►Că veni vorba de Gigi Dinescu, acesta a promis că, dacă va ieşi primar, va înfiinţa televiziunea PiteştiTV, pe care o va finanţa cu bani de la bugetul local. La auzul acestei veşti, mai multe televiziuni locale şi-au anunţat disponibilitatea de a-şi schimba numele…
►În spaţiul media asistăm la o adevărată dezbatere: e bine să fii jurnalist asumat politic sau să umbli vopsit? Rezultatul? 50% dintre cei vopsiţi politic au strigat în cor că ei sunt independenţi, 30% au afirmat că ei sunt multicolori, ţin cu omul care dă banul, nu cu tot partidul său, 10% s-au abţinut să spună ceva, iar alţi 10% au declarat că ei nici nu ştiau că există partide… În ceea ce-i priveşte pe cei asumaţi politic, 10% dintre ei şi-au retras ambasadele de la conferinţele PSD, pentru că este singurul partid din Argeş care nu plăteşte pentru (de)serviciile de imagine, 70% lucrează sub acoperire, iar 20% nu s-au decis asupra doctrinei pe care o vor îmbrăţişa, amânând acest lucru până la semnarea contractelor.
►Jurnalistul asumat politic, Lavinia Năstase, a reprimit acceptul de a urca până la etajul patru al Consiliului Judeţean, cu liftul. Se pare, însă, că i-a fost impusă şi o condiţie pentru ca aceasta să aibă acces în biroul preşedintelui: să nu mai răspândească zvonuri potrivit cărora l-ar fi văzut pe Florin Tecău cumpărându-şi boxeri de la chinezi, la 7 lei două perechi.
►Jurnaliştii argeşeni care fac consiliere de campanie susţin că trendul în materie din acest an este candidatura independentă. În acest sens, modalitatea de operare şi acţiune este foarte simplă: se extrage candidatul din partidul din care face parte, se duce la un studio foto profesionist, se întinereşte în Photoshop cu 10 ani şi se scoate în faţa electoratului drept nepângărit şi de-al poporului, scârbit de modul în care se face politică în România, chiar dacă a mai schimbat trei-patru partide între timp. Jurnaliştii susţin că, cel puţin aşa, candidaţii au şanse să treacă această campanie fără ochi învineţiţi.
►Şi tot jurnaliştii care se ocupă de imaginea candidaţilor au ajuns la concluzia că politicienii mint necredibil şi ineficient, motiv pentru care i-a trimis să citească presa cu mai mult simţ de răspundere, ca să înţeleagă cum se face…
►În ultimii opt ani, tarifele campaniilor electorale au scăzut îngrijorător de mult. În acest sens, Clubul Român de Presă a făcut un apel disperat către toţi jurnaliştii afiliaţi să nu mai scrie pe ciorbă de perişoare în pre-campanie şi pe ciorbă de burtă în campanie, pentru că au început să uite gustul cotletului de porc.
►Pentru că nu mai sunt bani în piaţă, politicienii s-au oferi să plătească serviciile de campanie în… barter. Astfel, liberalul Narcis Sofianu şi liderul PAM Argeş, Mircea Andrei, îşi oferă serviciile de avocatură; preşedintele Mişcării Populare, Cătălin Bulf, a pus la punct un pachet motivant de citate aparţinând unor morţi celebri; în curtea ţărănistului Gigi Dinescu se află în permanenţă un tuci cu pomana porcului; pesedistul Dan Manu face cinste cu o autopsie gratis a presei argeşene iar colegul său, Şerban Valeca, nu oferă nimic la schimb, pentru că este sărac şi cinstit, ca Ion Iliescu.