1,1K
Desi a trecut cu calificativul “foarte bine” de campania electorala din decembrie, USL nu si-a insusit niciun moment celebrele metehne ale fostului partid de guvernamant, PDL, de a promite romanilor si luna de pe cer pentru a obtine voturi, dar fara a face nimic concret ulterior obtinerii acestora!
Desi am castigat alegerile cu o majoritate zdrobitoare, care ne-ar putea euforiza, acest lucru nu se intampla, spre surprinderea si nemultumirea pdl-istilor! Partidele componente ale USL demonstreaza, inca o data, ca isi iau in serios promisiunile facute electoratului in campanie si ca transpunerea acestora in fapte nu poate fi tergiversata fara vreun motiv temeinic!
Astfel, inca de la inceputul acestei sesiunii parlamentare, imediat dupa adoptarea Bugetului de stat pentru anul 2013 si dupa aprobarea ordonantei guvernului Ponta de marire a punctului de pensie si de indexare a pensiilor cu 4%, noi, parlamentarii USL am inceput demararea procedurilor parlamentare de revizuire a Constitutiei.
In acest sens, zilele trecute, in Plenul reunit al Camerei Deputatilor si Senatului, am aprobat, cu 439 de voturi pentru si o abtinere, proiectul hotararii de constituire a comisiei comune de elaborare a propunerii legislative de revizuire a Constitutiei si speram ca pana in luna septembrie, cel tarziu, aceasta procedura de modificare sa fie finalizata si o noua Constitutie sa fie aprobata.
Noua Constitutie trebuie sa aiba la baza trei principii clare: delimitarea clara a atributiilor presedintelui tarii, intarirea rolului Parlamentului, reforma administrativa si descentralizarea.
Intarirea rolului Parlamentului trebuie consemnata si in raport cu Executivul, nu doar cu presedintele. In sensul acesta, dorim explicit limitarea posibilitatii Guvernului de a angaja raspunderea o singura data intr-o sesiune parlamentara. Centrul vietii politice in Romania este Parlamentul pentru ca Parlamentul este depozitarul direct, in acest sens, al vointei alegatorilor.
USL sustine un parlament bicameral restrans numeric, cu atributii distincte si cu modalitati de alegere distincte Camera – Senat, cu un Senat in principiu reunind reprezentanti ai regiunilor si cu atributii specifice.
De asemenea, USL si-a propus stoparea traseismului politic prin proceduri de referendum in colegiul respectiv, de exemplu, prin care sa se retraga mandatul unui parlamentar care si-a parasit partidul in numele caruia a candidat.
Mai mult decat atat, consideram ca in cei opt ani de mandate prezidentiale, domnul Basescu, presedintele jucator, a jucat in picioare Constitutia, a interpretat-o in fel si chip, dar de fiecare data, doar dupa bunul sau plac, iar derapajale constitutionale au atins uneori cote inimaginabile, care au avut frecvent nefastul rol de a bloca total institutiile statului, de a minimaliza, pana la derizoriu, rolul parlamentului si de a interfera abuziv cu atributiile premierului si cu activitatea guvernului!
Electoratul a inteles faptul ca numai o majoritate parlamentara puternica ar fi putut sa stopeze toate aceste abuzuri, derapaje si despotisme, practicate din plin de domnul Basescu, lucru posibil doar din cauza unor ambiguitati ale Constitutiei!
Iata de ce, acest demers de revizuire constitutionala nu mai poate fi amanat niciun moment, iar vointa celor care ne-au votat trebuie respectata la timp!
Liderul PNL, domnul Crin Antonescu, va conduce Comisia parlamentara de revizuire a Constitutiei si isi asuma prin acest lucru, nu numai rolul de presedinte al acesteia, ci si finalizarea procedurilor de modificare printr-o Constitutie mai clara, o Constitutie prin care cetateanul roman sa se simta mai puternic, iar drepturile sa-i fie protejate, in sensul larg al cuvantului, de institutiile statului!