Deputatul Mircea Draghici si-a inceput mandatul in forta! Doua dintre promisiunile cuprinse in oferta sa electorala pentru Colegiul Curtea de Arges au prins deja contur. Este vorba despre Curtea de Arges – capitala turistica si Festivalul Cascavalului de Bradulet. La inceputul anului au fost depuse pentru finantare doua proiecte, menite sa promoveze si sa valorifice bogatiile turistice din zona. Deputatul Draghici a declarat ca va face lobby pana cand o va convinge pe doamna ministru a Turismului, Elena Udrea ca merita sa se investeasca in turismul argesean. Recunoastem ca ne-am dori s-o vedem pe doamna ministru plangand si dansand si pentru Arges, caci merita tot efortul.
Primul proiect, denumit, „CURTEA DOMNEASCA DE ARGES – CAPITALA A TURISMULUI ROMANESC" are o valoare de 975 312,10 lei si vizeaza cresterea contributiei sectorului turismului la dezvoltarea economico-sociala durabila a municipiului Curtea de Arges si dezvoltarea brand-ului „Curtea domneasca de Arges – capitala a turismului romanesc”, printr-o campanie de promovare activa si instituirea parteneriatului public – privat intre autoritatile administratiei publice locale si mediul de afaceri.
In cadrul proiectului va fi organizata expozitia „Curtea domneasca de Arges – capitala a turismului romanesc” si se va pune accent pe promovarea produselor turistice locale: Biserica Domneasca, Muzeul Municipal Curtea de Arges, Biserica San Nicoara, Muzeul de etnografie Casa Norocea, Manastirea Curtea de Arges, Parcul Fantana lui Manole, traseul turistic catre Cetatea Poenari, Lacul Vidraru, Lacul Balea. Aceste obiective vor fi incluse intr-o retea cu destinatii culturale de excelenta la nivel national si international, in cadrul Targului de turism al Romaniei si al Targul International de Turism ITF. De asemenea, va fi creata o baza de date pentru promovarea produselor turistice, va fi realizat portalul „Curtea Domneasca de Arges – capitala a turismului romanesc" si vor fi puse in practica 11 campanii de promovare.
Cel de-al doilea proiect, „FESTIVALUL CASCAVALULUI DE BRADULET” se ridica la 542 325,84 lei si are drept scop dezvoltarea potentialului turistic al comunei Bradulet prin promovarea la nivel regional si national a produsului turistic gastronomic local „Cascavalul de Bradulet”, aflat la mare concurenta cu carnatii de Plescoi, facuti celebri anul trecut de insusi ministrul Elena Udrea.
In cadrul proiectului va fi organizat „Festivalul Cascavalului de Bradulet”, unde se preconizeaza ca vor participa 40 de expozanti si se mizeaza pe 5000 de vizitatori. De asemenea, producatorii de cascaval de Bradulet vor merge la targuri de turism cu impact national si international – targul de turism al Romaniei, organizat anual la Romexpo, in luna martie sau la targul international de turism – ITF, organizat la Romexpo in luna noiembrie, precum si la Muzeul Satului pentru promovarea produsului local.
Potrivit specialistilor in comuna Bradulet pot fi practicate mai multe forme de turism: ecumenic, itinerant cu valente culturale, balnear, rural, eco-turism, de tranzit, odihna, recreere si agrement. Pentru a face cunoscute aceste oportunitati va fi realizat un portal de promovare, iar lunar va fi transmis un newsletter catre 800 de abonati.
Cererile de finantare au fost depuse in cadrul Programului Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 5 – Dezvoltarea durabila si promovarea turismului, Domeniul major de interventie 5.3 – Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica, Operatiunea – Dezvoltarea si consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovarii produselor specifice si a activitatilor de marketing specifice.