1,6K
Reducerea nivelului TVA de la 24% la 19% pana la finalul mandatului, introducerea unui impozit diferentiat pe venitul salarial cu deductibilitati fiscale, respectiv cote de 8%, 12% si de 16%, stabilite pe anumite grile de venit, cresterea progresiva a salariului minim pe economie pana pana la 1.200 de lei – sunt doar cateva dintre masurile asumate de Guvernul Ponta. Majoritatea proiectelor din programul de guvernare au fost anuntate de catre USL la inceputul campaniei electorale din aceasta iarna. Tinand cont ca acum au o majoritate zdrobitoare, USL este… condamnat sa se tina de cuvant, pentru ca o scuza gen… ,,vechea mostenire” nu va mai tine cu siguranta. Asadar, iata care sunt parametric dupa care vom judeca prestanta Guvernului Ponta, dupa patru ani!
Cele mai importante masuri asumate de noul guvern in perioada mandatului 2013-2016:
*Reducerea la jumatate a numarului de taxe parafiscale.
*Cresterea progresiva a salariului minim pe economie pana in 2016, pana la 1.200 de lei.
*Scutirea de impozitare pe o perioada de cinci ani a dividendelor care vor fi reinvestite in utilaje si echipamente tehnologice.
*Proiectul ,,Prima Casa” va fi transformat in proiectul ,,Noua Casa”.
*Introducerea sistemului facultativ de pensii ocupationale (Pilonul IV).
*Reducerea saraciei pentru 580.000 de persoane pana in 2020.
*Cresterea plafonului de scutire a platii TVA la 65.000 de euro pentru micii intreprinzatori.
*Reducerea TVA la producatorii de produse agricole, de la 24%, la 9%, urmand ca cei 15% sa ramana la acestia, pentru dezvoltare.
*Introducerea cazierului social pentru agentii economici care exploateaza persoane in munca, acestia avand interdictie de a participa la atribuirea contractelor de achizitii sau lucrari publice.
*Reducerea contributiilor de asigurari sociale cu 5 puncte procentuale pentru angajatori pana in 2016.
*Consolidarea CEC si EximBank.
*O noua Lege a intreprinderilor mici si mijlocii care sa aiba la baza legile europene privind IMM-urile din Europa, respectiv Small Business Act (SBA).
*Depolitizarea Curtii Constitutionale, intarirea statului de drept, implementarea noilor coduri de procedura si eficientizarea actului de justitie.
*Implementarea tuturor masurilor pentru accederea in spatiul Schengen.
*Intrarea in vigoare, in 2013, a Noului Cod de procedura civila si din anul 2014 a noului Cod penal.
*Restructurarea ANAF, a Garzii Financiare si a Vamii. Va fi infiintat un Consiliu de Supraveghere si de Audit pentru a le verifica activitatea.
*Introducerea contractelor de performanta in toate institutiile publice.
*Infiintarea unei autoritati de management unica pentru administrarea banilor europeni.
*Etapizarea proiectelor existente, finantate din fonduri europene, care nu pot fi terminate pana in 2015.
*Extinderea activitatilor de explorare si exploatare a zacamintelor de titei si gaze din bazinul Marii Negre si sa inceapa explorarile pentru identificarea zacamintelor exploatabile din sisturi bituminoase.
*Reorganizarea sistemului de asigurari de sanatate, prin modificarea si revizuirea legislatiei.
*Revizuirea sistemului de salarizare a personalului medical prin excluderea profesiei medicale si de asistent medical inclusiv moase din categoria personalului bugetar.
*Reactualizarea documentatiei si inceperea lucrarilor de constructie a opt spitale regionale de urgenta – unitati sanitare de cel mai complex si inal nivel calitativ
*Subventionarea chiriilor pentru medicii rezidenti si pentru tinerii specialisti de la comunitatile locale.
*Majorarea de zece ori a impozitelor pentru hotelurile privatizate si nefolosite sau rascumpararea acelor unitati lasate in paragina.
Infrastructura
*Construirea principalelor axe autostradale strategie, respectiv:
-finalizarea Autostrazii Nadlac – Arad – Bucuresti pentru a lega Romania de Europa (Coridorul IV);
-finalizarea Autostrazii Transilvania; realizarea Autostrazii Bucuresti – Ploiesti – Brasov prin finalizarea tronsonului Brasov – Predeal – Comarnic;
-demararea lucrarilor la Autostrada vest – est Targu Mures – Iasi – Ungheni;
-realizarea Coridorului IX paneuropean – Autostrada Bucuresti – Ploiesti – Focsani – Bacau – Pascani;
-demararea proiectului Autostrazii de Sud Bucuresti – Alexandria – Craiova – Drobeta-Tr.Severin – Timisoara;
-finalizarea centurii Bucuresti la profil de autostrada (nord si sud);
*Modernizarea pana in 2016 a 75% din reteaua de drumuri nationale si a 55% din reteaua de drumuri judetene, sosele ce urmeaza a fi preluate in administrarea Ministerului Transporturilor pe perioada lucrarilor de reabilitare.
*Restructurarea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR).
*Reabilitarea cailor ferate. Din cei 15.000 de km de cale ferata, circa 60% va fi adusa la standardele europene pentru asigurarea unei viteze adecvate de transport.
*Promovarea parteneriatelor public-privat pentru finantarea lucrarilor de investitii in transport.
*Construirea liniei de mare viteza pe sectiunea Curtici- Bucuresti-Constanta.
*Modernizarea Garii de Nord din Bucuresti si a Garii de Nord din Timisoara.
*Construirea de linii noi de cale ferata si dublarea celor existente: construirea liniei noi de cale ferata Valcele – Ramnicu Valcea, construirea infrastructurii feroviare de acces la podul Calafat-Vidin, construirea si electrificarea firului II pe sectiunea Marasesti – Tecuci – Barlad – Iasi.
*Regandirea modului de alocare a subventiilor pentru sustinerea transportului feroviar de calatori.
*Implementarea unui sistem de ticketing electronic, dar si a unui sistem de emitere a legitimatiilor de calatorie in tren.