Codul rutier ar putea fi modificat din nou. De data aceasta, parlamentarii doresc presemnalizarea cu 500-1.000 de metri înainte a radarelor Poliţiei Rutiere şi mărirea limitei de viteză în localităţi până la 70 la oră, pe principiul că, oricum, asta e viteza cu care se circulă. Așa cum era de așteptat, cele două propuneri de modificare a legislaței au întâmpinat rezistență din partea celor care consideră că astfel de reglementări încurajează vitezomanii și că vor genera un număr mai mare de accidente.
Iniţiatorul primului proiect de lege care a şi fost aprobat de Comisia juridică şi Comisia pentru transporturi ale Camerei Deputaţilor, deputatul PNL Florin Roman, susţine că radarele trebuie semnalizate „la fel cum se face în toate ţările civilizate”.
Astfel, potrivit modificărilor adoptate de cele două comisii, „maşinile de poliţie cu radar sau poliţistul cu radar de tip pistol trebuie presemnalizaţi cu un panou afişat cu 500-1.000 de metri înainte pe sensul de mers”. De asemenea, panoul care atenţionează existenţa unui radar se montează de către administratorul drumului, la solicitarea poliţistului. Pe lângă faptul că maşinile de poliţie trebuie să fie inscripţionate cu însemnele Poliţiei Române, potrivit unei completări aduse amendamentului, acestea trebuie să fie poziţionate vizibil. Tot comisiile au decis că dispozitivele radar de tip pistol nu pot fi folosite la mai mult de zece metri de maşina de poliţie.
Deputatul USR Cătălin Drulă susţine că proiectul de lege a revenit într-o formă „oribilă” şi critică partidele politice care au votat aceste modificări pentru că… ,,va fi liber la călcat pedala".
În acelaşi timp, deputatul PSD Cătălin Rădulescu a anunţat că a cerut Poliţiei ca în două săptămâni să vină cu propuneri de modificare a legislaţiei rutiere, astfel încât limita de viteză în toate localităţile să fie de 70 de kilometri pe oră. ,,Cum o vor face, treaba lor. Hai să îi punem să mai muncească şi cu creierul decât numai cu buzunarul cetăţenului” a spus Rădulescu.
Aceste propuneri de modificări legislative vin în contextul în care un studiu minuţios OMS a calculat că o reducere cu 5% a vitezei medii de deplasare pe drumurile publice ar duce la o reducere cu 30% a numărului de accidente rutiere mortale.