Primarul Ion Georgescu a venit cu precizări la declarația făcută la un post de televiziune local, despre care susține că a fost scoasă din context, reținându-se doar referirea la tendința firească a producătorului de la Mioveni de a investi în automatizarea și robotizarea proceselor de producție, pentru a se menține competitiv pe piața producătorilor auto.
Într-o postare pe pagina de facebook, edilul de la Mioveni lămurește situația, explicând, pe larg, că singurul aspect care îl îngrijorează este stabilitatea locurilor de muncă ale angajaților Dacia Renault, dezvoltarea continuă a fabricii și crearea de noi locuri de muncă la uzina din Mioveni, acesta fiind contextul corect în care au fost făcute acele afirmații.
Având în vedere comentariile pro și contra, din spectrul public, care au apărut mă văd nevoit să clarific unele afirmații făcute la postul Argeș TV și care au fost eronat asimilate de către public. NU SUSȚIN ROBOTIZAREA pe platforma DACIA, ci din contra, susțin crearea de noi locuri de muncă!
A spune că primarul Ion Georgescu acționează împotriva angajaților uzinei este un neadevăr și o afirmație imposibil de dovedit. Provin din rândurile dumneavoastră, am susținut din punct de vedere administrativ solicitările partenerului nostru francez, am promovat acordarea de sprijin și de facilități, ne-am arătat disponibilitatea și deschiderea totală în orice situație atunci când Uzina a solicitat-o. Totodată, consider că am avut o relație de colaborare foarte bună și un dialog sincer și constructiv cu reprezentanții conducerii Sindicatului SAD.
Uzina Dacia este unul dintre cele mai importante repere al României și ale Europei, este motivul pentru care Mioveniul există în prezent pe harta lumii. Mulțumită produselor realizate de mulți dintre dumneavoastră în secțiile Uzinei Dacia, indirect, orașul nostru se dezvoltă prin prisma importantelor procente care revin la bugetul Mioveniului.
Remarcile mele referitoare la mitingul sindicaliștilor de la Dacia au fost reinterpretate și prezentate drept o amenințare la adresa celor care vor să-și exprime anumite nemulțumiri față de Guvern, fiind acuzat că susțin robotizarea. Adevărul este că unii dintre reprezentații sindicatului uneori omit să prezinte realitatea pe de-a-ntregul, incitând angajații prin manipulare și incertitudini. Probabil cuvintele mele nu au aceiași greutate precum cele ale oficialilor Grupului Renault, motiv pentru care insist să vă prezint declarații pe care aceștia le-au făcut presei centrale și care pot fi verificate.
“Procentul de robotizare în prezent este de 5% ( anul 2016). Pentru a răspunde criteriilor de calitate pe care le impun clienţii, iar exigenţele lor evoluează, trebuie să automatizăm anumite operaţiuni. Procentul nostru este încă foarte scăzut în comparaţie cu alte uzine ale altor constructori, dar şi cu alte uzine ale grupului. Pe de altă parte, în prezent, automatizările devin abordabile ca preţ pentru că multe companii aleg să facă aşa ceva. Noi intenţionăm să creştem procesul de automatizare progresiv, pentru a ajunge la un procent de 20% ca orizont de timp în 2020. În această perioadă avem timp să ne formăm angajaţii şi să facem mobilităţi interne” – declara Yves Caracatzanis pentru Ziarul Financiar în 2016.
Așadar, consider că nu am exagerat cu nimic când am afirmat că procesul de robotizare este în ascensiune la Dacia și știm cu toții ce presupune acest lucru. Afirmațiile mele bazate pe declarațiile directorului general al Uzinei nu înseamnă o amenințare, ci doar o realitate, fie că ne place sau nu, fie ca vrem să o acceptăm sau nu.
La fel, tot scos din context este și subiectul Autostrăzii Sibiu-Pitești, care este exploatat în alte scopuri. Nu cred că există cetățean al acestui județ, indiferent de apartenența politică sau de mediul socio-profesional din care provine, care să nu susțină și să nu dorească realizarea acestei autostrăzi. Totuși, sunt persoane și anumite interese care susțin contrariul, cu scopul de a diviza acest județ în mod artificial. Am spus-o de fiecare data și repet că, Autostrada Sibiu-Pitești nu este doar o necesitate a Uzinei Dacia, ci reprezintă o necesitate a României, o punte de legătură între sudul și vestul țării.
Este de notorietate faptul că reprezentanţii grupului Renault au cerut în repetate rânduri construirea Autostrăzii Piteşti-Sibiu, arătând că transportul este scump şi îngreunat de lipsa infrastructurii din România. Ei au negat însă că grupul francez s-ar putea retrage din România. Fostul preşedintele-director general al Dacia, Nicolas Maure, a declarat înainte de a-i preda mandatul lui Yves Caracatzanis, că grupul Renault nu va pleca de la Mioveni, deşi nu există încă o autostradă care să lege portul Constanţa de vestul ţării, şi că Renault va continua investiţiile aici. „Renault nu va pleca de la Mioveni, chiar dacă nu e gata autostrada. În cazul în care autostrada Piteşti-Nădlac ar fi gata, timpul de transport rutier ar scădea cu cinci ore, la care adaugăm alte cinci ore reduse pentru distanţa de la Piteşti la Constanţa. În total, am câştiga zece ore de transport. Dacia mai poate aştepta câţiva ani până când autostrada va fi construită, iar după aceea vom economisi zece ore pentru transport. Pot exista şi întârzieri de unul-doi ani până la finalizarea lucrărilor, dar nu vom pleca“, a declarant Nicolas Maure pentru cotidianul Adevărul în 2016.
Așadar, orice persoană obiectivă, onestă și bine intenționată poate concluziona că afirmațiile mele reflectă doar declarațiile celor mai grei reprezentanți ai Dacia în România. Dreptul la liberă exprimare sau dreptul la protest sunt garantate de Constituție, sunt valori ale democrației pe care le respectăm într-o societate civilizată. Însă, tot la fel de adevărat este și că orice acțiune nemotivată care scade sau chiar oprește partial ori total producția, poate pune în pericol contractile ferme pe care Uzina le are în derulare cu importanți parteneri de pe mapamond.
Suțin drepturile angajaților, susțin menținerea și crearea locurilor de muncă, susțin acordarea unor drepturi salariale corecte în raport cu munca depusă, susțin și voi lupta în continuare pentru stabilitate la Uzina Dacia.
Cu respect și considerație, Ion Georgescu.