Referitor la acordarea biletelor de tratament balnear in sistemul public de pensii in anul 2017, concuderea Casei Judeţene de Pensii face cunoscut faptul ca, prin Hotărârea nr. 82/2017, s-au reglementat regulile de stabilire a numarului de bilete de tratament pentru anul 2017 si modul de distribuire si de decontare a acestora.
Potrivit directorului Aida Enache, urmeaza ca in baza acestei Hotarari de Guvern sa fie elaborate si criteriile de acordare a biletelor de tratament balnear pentru anul 2017. Desi pana in prezent nu au fost elaborate criteriile de acordare de bilete de tratament pentru anul 2017, la nivelul CJP Arges s-au inregistrat cereri de bilete de tratament balnear conform dispozitiilor art. 121 din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice. Astfel, aceste cereri sunt inregistrate in sistemul informatic, si vor fi analizate in raport de noile criterii aprobate pentru anul 2017. Iată care sunt precizările făcute de conducerea Casei Judeţene de Pensii!
,,Pana in prezent ne-au fost comunicate seriile de programare a biletelor de tratament pentru anul 2017. Acestea sunt in numar de 18, prima serie are data de plecare 10.03.2017 iar ultima serie are data de plecare 01.12.2017.
Precizam ca, in conformitate cu acest act normativ, pentru aceste 18 serii, la nivel national au fost repartizate bilete de tratament in numar maxim de 56.394 de locuri de tratament balnear , doar in statiunile aflate in proprietatea Casei Nationale de Pensii Publice, urmand ca repartitia de locuri de tratament balnear pe judete sa se realizeze de catre CNPP in functie de numarul total al beneficiarilor.
Deci, incepand cu data de 10.03.2017, se vor repartiza bilete de tratament doar in statiunile proprietate a CNPP, acestea fiind: Buzias, Covasna – hotel Dacia, Olanesti- Hotel Livadia, 1 Mai- hotel Ceres, Bala, Amara-hotel Ialomoita, Geoagiu- hotel Ceres, Moneasa-hotel Codru Moma, Pucioasa-hotel Ceres.
Pentru celelalte statiuni va fi demarata de catre CNPP procedura de licitatie publica, urmand ca de indata ce va fi finalizata aceasta procedura ,sa se repartizeze in teritoriu biletele de tratament balnear la operatorii economici declarati castigatori. Nu putem cunoaste data la care va fi finalizata procedura de licitatie publica, insa de indata ce vom avea informatii cu privire la aceasta situatie le vom face publice.
Ca si in anii anteriori durata unui bilet de tratament este de 16 zile calendaristice, insa datorita zilelor de sambata si duminica (zile nelucratoare) durata tramentului medical este de 12 zile lucratoare.
Datorita informatiei eronate introdusa in spatiul public, potrivit careia biletele de trament balnear din acest an sunt gratuite facem urmatoarea precizare:
Tot ca pana in acest an, pensionarii beneficiari de bilete de tratament in sistemul public de pensii, vor plati o contributie de 50% din cuantumul total brut al drepturilor de pensie, din luna anterioara celei in care se efectueaza repartitia, cu conditia ca acesta sa nu fie mai mare decat castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat, caz in care se va achita pretul integral al biletului. De gratuitate vor beneficia doar persoanele incadrate in grad de handicap sau cei care beneficiaza de legi speciale, cu mentiunea, ca numarul de bilete de tratament gratuite este limitat conform legislatiei in vigoare, procentul maxim admisibil fiind de 15% din numarul total de bilete alocate la nivel national.
Prin urmare, datorita acestei limitari a numarului de bilete de tratament gratuite si a numarului mare de persoane incadrate in grad de handicap sau beneficiare de legi speciale, exista riscul ca nu toate persoanele indreptatite la bilete gratuite sa beneficieze de aceasta facilitate.
Biletele de tratament gratuite vor fi repartizate de catre CNPP pentru fiecare judet, si sper ca in anul 2017, judetul Arges sa beneficieze la fel ca pana acum de un procent multumitor de gratuitati , avand in vedere numarul mare de solicitari in acest sens.
In final, facem precizarea ca la sediul institutiei noastre se pot formula cereri pentru seriile afisate, iar in sustinerea acestora solicitantii vor depune copie carte de identitate, cupon pensie, si dupa caz certificatul de incadrare in grad de handicap sau hotararea din care rezulta calitatea de beneficiar al unei legi speciale.” informează directorul Aida Enache.