„In viata am facut ce-mi place, mi-au placut provocarile. Am avut si sansa, si amici.”
Pe Ovidiu Scobai il cunosc toti pasionatii de motorsport, dar si salariatii de la Dacia care isi amintesc uzina de la Mioveni inca de cand se industrializa fostul Renault 12. Il recomanda palmaresul de medalii obtinute la competitiile auto din Romania si din afara tarii, dar si proiectele demarate in uzina Dacia, pe care le-a dus la bun sfarsit. Luna viitoare, multiplul campion de raliuri se va pensiona, in urma a 41 de ani de activitate in uzina.
Pasiune, ambitie, spirit de echipa, putere de a-si asuma riscuri. Acestea sunt trasaturile de caracter care i-au adus lui Ovidiu Scobai 14 titluri individuale, in calitate de pilot sau co-pilot. Nu mai tine socoteala victoriilor obtinute din pozitia de coordonator al echipei de „Competitii” de la Dacia, din 1978 pana in 1992. Primul titlu castigat a fost in 1972 cu masina proprie, la viteza in coasta, dar anul de gratie a fost 1985, cand a obtinut titlul de vice-campion mondial, la concurenta directa cu Skoda.
Nascut in Brasov, Ovidiu Scobai a terminat Facultatea de Electrotehnica de la Bucuresti. Adolescenta sa a fost marcata de muzica, atletism si atractia fata de motorsport. Putini stiu ca Scobai a studiat la Liceul din Muzica din Brasov, alaturi de Cristian Mandeal si Horia Andreescu. A urmat in acelasi timp si Liceul Sportiv, ajungand vice-campion national la 800m. Desi a continuat cu un liceu teoretic, nu a renuntat la pasiunea pentru muzica. A cantat la Filarmonica din Brasov la contrabas, apoi s-a alaturat pentru scurta vreme formatiei „Mondial”, cunoscuta si astazi pentru piese precum „Iubire, bibelou de portelan” sau „Atat de frageda”.
La Dacia a ajuns la varsta de 22 de ani, in 1969, cand a luat parte la testele de pre-lansare pentru Renault 12 de la Putna, Suceava. Un director francez de la vremea aceea i-a inoculat „microbul” pentru curse. In 1978 a reusit sa obtina aprobarea uzinei pentru infiintarea departamentului „Competitii”, care la scurt timp a devenit autonom. Participarea la raliuri era subventionata prin vanzarea de kit-uri pentru modele speciale „sport-strada”, comercializate si in afara Romaniei. Ultimul titlu de campion a fost obtinut in 1992, cand Scobai s-a retras din activitatea de motorsport si s-a concentrat pe problemele de calitate din uzina Dacia. A lucrat pentru dezvoltarea modelului Dacia Nova, a infiintat centrul CESAR de pe platforma, iar ultimul post a fost in Directia Fiabilitate si Incidentologie.
Ajuns la 64 de ani, Ovidiu Scobai se va pensiona in martie 2011. Priveste viitorul cu optimism si promite ca va dedica mai mult timp familiei, in special nepotului. Iesirea la pensie ii va oferi ocazia de a calatori si de a-si revedea vechii prieteni.