Adrian Moraru, director adjunct in cadrul Institutului de Politici Publice, si Elena Iorga, coordonator in cadrul aceluiasi institut, au prezentat miercuri, 11 ianuarie 2012, la Primaria Pitesti rezultatele unui sondaj de opinie privind activitatea administratiei publice locale din municipiul resedinta de judet al Argesului. Este pentru al doilea an la rând când IPP face acest sondaj la Pitesti, iar unii indicatori sunt in scadere fata de 2010, pe fondul crizei.
Sondajul a fost realizat in perioada 15 – 21 decembrie 2011 pe un esantion de 1.060 de persoane, cu o marja de eroare de plus-minus 3%.
Orasul, in directia buna; viata pitestenilor, mai grea
Prima intrebare a fost in ce directie cred pitestenii ca merge orasul. 65% dintre cei chestionati au spus ca merge "in directia buna", cu 3% mai multi decât in 2010.
Pe de alta parte, intrebati fiind cum le este viata fata de anul 2010, 70% dintre cei chestionati au spus ca este mai grea, din cauza masurilor luate de guvern (intrebarea nu a avut legatura cu administratia locala). 75% dintre respondenti au spus ca sunt multumiti sau foarte multumiti de serviciile oferite de Primarie, in vreme ce cele mai solicitate servicii sunt cele economice si de administratie publica, respectiv asistenta sociala.
Indicatori
in ceea ce priveste angajatii municipalitatii, se constata ca fata de anul 2010 s-au inregistrat unii indicatori mai slabi. Desi peste 50% sunt multumiti sau foarte multumiti de modul in care interactioneaza cu functionarii, sunt capitole la care s-au inregistrat scoruri ceva mai slabe ca in 2010.
De exemplu, comunicarea si modul de comunicare al functionarilor au fost cu 10% mai putin apreciate ca in 2010, iar profesionalismul si promptitudinea cu 3%. Primarul Tudor Pendiuc a pus aceste scaderi pe seama reducerilor salariale care i-au lovit pe bugetari in ultimii 2 ani.
Proiecte si prioritati
Pitestenii chestionati s-au declarat a fi cel mai multumiti de alimentarea cu gaze, alimentarea cu apa si canalizarea, precum si de iluminatul public, iar cele mai putine aprecieri pozitive le-au intrunit, in ordine, gestionarea parcarilor, ordinea si siguranta, reabilitarea trotuarelor si a strazilor.
Aceste ultime trei categorii sunt, de altfel, si domeniile pe care pitestenii cred ca ar trebui sa se puna accent in acest an.
Scor zdrobitor
La intrebarea "Cât de multumiti sunteti de primar", 83% dintre cei chestionati au raspuns "Multumiti sau foarte multumiti". Fata de anul 2010, se constata o scadere a indicatorului cu 7%.
"Reducerea subventiei la incalzire a determinat cresterea tarifului la energie termica, ceea ce insa nu are legatura cu mine. De aici provine, insa, scaderea de 7%. in plus, oamenii au fost bulversati de legislatia schimbatoare, de criza. ", a spus primarul Tudor Pendiuc. Scorul de 83% este insa, conform spuselor lui Moraru, cel mai bun din tara…