Pentru ca prin parbrizul limuzinelor ministeriale realitatea capata nuante roz si gropile din asfalt dispar, odiseea taxei auto de prima inmatriculare continua cu un nou episod. Un episod la fel de prost ca si cele de pana acum, chiar daca promite o reparatie de 25% a portofelelor din care s-au extras bani pentru vechea taxa.
Romania e o tara infloritoare, are cel mai mic pret din lume la carburanti, salariul minim e de cateva mii de euro pe luna, orice amarat isi permite o masina noua, cu care sa circule pe densa retea de autostrazi nationale. Dar, curios lucru, desi isi permite mult mai mult, poporul cu carnet de sofer are o pasiune de neinteles pentru vechea Dacia si, mai ales, pentru masini nemtesti mai vechi de 2007. Guvernantii nostri, indeosebi ministrul Mediului si Padurilor Laszlo Borbely, s-au hotarat sa nu mai tolereze acest moft national, care face din romani un popor de moftangii zgarciti si necivilizati.
Pornind de la ideea ca hobby-urile mananca bani multi, fiecare moftangiu care-si cumpara o masina dinainte de 2007, la care nu s-a platit taxa de prima inmatriculare, pentru simplul fapt ca nu se inventase, sa plateasca taxa de acum, cu varf si indesat. Adica sa plateasca acum pentru vina perpetua a tuturor guvernantilor pe care i-am avut, de la inventarea automobilului pana azi, guvernanti carora nu le-a scintilat creierul sa taxeze dreptul de a inmatricula un bun la care, oricum, vei plati impozit in fiecare an si taxa de drum- fara de drum si acciza in benzina.
Principiul „poluatorul plateste”, care ni se azvarle ca justificare pentru taxarea aberanta (si, in fond, imposibila) a saraciei, este complet golit de sens si suna ca o gargara nesimtita, in situatia in care, onor ministerul domnului Borbely a „uitat” sa vanda surplusul certificatelor de emisii poluante ale Romaniei in valoare de 3 miliarde de euro. Macar de banii astia puteam sa ne mai taram saracia cativa ani prin hartoapele nationale…