Argesenii sunt din nou loviti de „furia cumparaturilor”, mai ales ca s-a intrat pe ultima suta de metri din punct de vedere al pregatirilor pentru Pasti. In judetul nostru sunt 11 unitati de tip hipermarket, asa ca exista destule oferte care sa ii tenteze pe oameni.
Un studiu recent arata insa si ce anume cumpara si cum cumpara argesenii cand vine vorba de marile magazine.
Cert este ca argesenii prefera sa faca shopping in supermarketuri si hipermarketuri, in detrimentrul magazinelor de bloc, chioscurilor sau magazinelor de tip discount.
In conditiile in care aceste doua tipuri de magazine au reusit sa atraga anul trecut un numar mai mare de clienti decat in 2010, vanzarile jucatorilor de pe segmentul supermarketurilor au fost cu 14% mai mari, iar cele ale hipermarketurilor cu 16% in crestere.
Argesenii au cheltuit in 2011 cu 5,4% mai mult pe bunuri de larg consum (alimente, bauturi, produse de ingrijire) comparativ cu 2010, iar sumele cheltuite pentru produse alimentare au crescut cu 12%, insa in principal ca urmare a majorarii preturilor si nu a faptului ca romanii au mancat mai mult.
Acelasi trend ascendent se observa si in cazul produselor de ingrijire personala (7%) si al produselor de intretinere a locuintei (6%).
La polul opus, in pofida inflatiei, cheltuielile pentru bauturi (sucuri, cafea, bere, apa) au fost mai mici cu 2% fata de anul precedent.