1,9K
Ca si cum n-am avea in Arges destule probleme cu drumurile existente, iata ca apar controverse si cu cele aflate doar pe planseta proiectantilor! De aceasta data, subiectul fierbinte il constituie proiectul autostrazii Pitesti – Sibiu, despre care Daniela Draghia, fosta directoare a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), sustine ca nu este pe placul guvernului Ponta. In replica, oficialitati din Pitesti declara ca avem de-a face cu o diversiune si ca autostrada va fi realizata.
O licitatie cu viitor incert
Conform unor surse din Ministerul Transporturilor, sefa Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Daniela Draghia, si-a dat demisia in urma diferentelor de opinie privind strategia de investitii prin fonduri europene pe coridorul IV Paneuropean. Mai exact, noul guvern intentioneaza inlocuirea proiectului autostrazii Sibiu-Pitesti prin constructia unei alte autostrazi pe traseul Sibiu – Fagaras – Brasov – Comarnic -Ploiesti.
De mentionat este faptul ca proiectul unei autostrazi pe Valea Oltului care sa faca legatura intre Pitesti si Sibiu nu a fost lipsit de controverse. Astfel, dupa ce fostul guvern a vorbit de un parteneriat public-privat, ulterior a aparut varianta finantarii din fonduri europene. La inceputul lunii aprilie, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a lansat licitatia pentru atribuirea contractului de revizuirea a studiului de fezabilitate pentru autostrada dintre Sibiu si Pitesti. Valoarea estimata a contractului se ridica la circa 61,4 milioane de lei (14,3 milioane de euro), banii urmand sa fie asigurati din fonduri europene in proportie de 85%, restul fiind finantare guvernamentala. Daca versiunea fostei directoare a CNADR este adevarata, inseamna ca licitatia, care se va incheia pe data de 6 iunie, nu isi mai are rostul, mai ales ca, in Programul de Guvernare al executivului Ponta, autostrada Pitesti – Sibiu nici macar nu este mentionata, desi era nominalizata printre prioritatile guvernului Ungureanu. Pana in prezent, nici un oficial din Ministerul Transporturilor sau din CNADR nu a comentat pe acest subiect.
In Romania, coridorul IV Paneuropean urmeaza traseul Nadlac – Arad – Deva – Orastie – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Fetesti – Constanta.
La Pitesti, vestile sunt excelente
Declaratia Danielei Draghia a fost combatuta insa la Pitesti. Astfel, primarul Tudor Pendiuc a declarat ca a stat de vorba pe acest subiect cu insusi premierul Victor Ponta. „S-a vehiculat printr-o parte a presei ca Pitestiul nu se va mai regasi in proiectul coridorului IV. Este o alarma falsa, o dezinformare. Am discutat chiar de dimineata cu premierul Victor Ponta si mi-a spus ca nici nu se pune problema sa se intample astfel. Din ce am aflat, informatia eronata ar fi fost lansata chiar de doamna Draghia”, a spus Pendiuc. La randu-i, Constantin Nicolescu a precizat si el ca autostrada Pitesti – Sibiu ramane una din prioritatile judetului daca USL va fi la guvernare si dupa alegerile parlamentare, alaturi de calea ferata spre Ramnicu – Valcea si Valcele si de cea de a doua centura a Pitestiului”. La fel de categoric a fost si deputatul PSD, Mircea Draghici: „Zvonurile acestea au fost lansate de Daniela Draghia. Sunt minciuni. PDL nu a facut nimic pentru aceasta autostrada. PSD a pus acest proiect in negocierile duse cu UE pe capitolul de infrastructura, iar in timpul guvernarii PNL s-a efectuat studiul tehnic. Cei de la PDL nu au miscat un deget. Tot in timpul guvernarii noastre va prinde viata acest proiect" a afirmat el.
Intre declaratiile de la Pitesti si cele de la Bucuresti – declaratii care se bat cap in cap – trebuie consemnata o mica certitudine. Este vorba despre semnarea recenta de catre Nicolae Diaconu, primarul municipiului Curtea de Arges, a certificatului de urbanism pentru aceasta lucrare. „Instalarea noului guvern a deblocat situatia si intregul dosar al investitiei a fost scos din sertarele pe unde zacea cine stie de cat timp. Acum, comunitatile locale pe unde va trece autostrada trebuie sa emita aceste certificate de urbanism, pentru a se trece la obtinerea avizelor legale, fara de care nu se poate intocmi autorizatia de construire. Pasii urmatori ar fi exproprierile de terenuri, asigurarea finantarii si demararea lucrarilor de constructie”.
Viitoarea cale rutiera va avea o lungime de 116,4 km, fiind impartita in 3 sectoare: Sibiu – Cornetu, Cornetu – Tigveni si Tigveni – Pitesti.