1,6K
Avand in vedere ca anul trecut piata automobilelor Dacia a avut de suferit la capitolul vanzari, prefectul Cristian Soare sustine mentinerea taxei Euro 5, dar si cresterea taxei de poluare. Efortul din partea prefectului tinde, practic, spre zero. Omul a primit propunerile oficialilor Dacia Renault, a achiesat la ele si apoi a transmis punctul de vedere al Institutiei Prefectului Arges catre Guvern. Altfel, este absolut normal ca prefectul unui judet sa sprijine investitorii autohtoni.
Vanzarile Dacia au scazut drastic
In 2012, piata de automobile Dacia a avut vanzari de cinci ori mai mici fata de anul 2007, atat din cauza scaderii numarului de automobile vandute, dar si a inconsistentei programului ,,Rabla”. Aceste urmari negative au dus la propunerea de noi masuri care sa vina in sprijinul producatorului autohton, si anume: metinerea taxei Euro 5, cresterea taxei de poluare pentru autoturismele diesel Euro 3 si 4 cu 10% – 15% dar si reducerea valorii timbrului de mediu.
Programul Rabla reloaded
De asemenea, printre propunerile sustinute de catre prefectul Soare, se afla si lansarea unui proiect ,,Bonus Ecologic”, un fel de Program Rabla ajustat. Prin intermediul acestui proiect, Guvernul ar urma sa ofere, in schimbul casarii unui autoturism cu nivelul de poluare Euro 1, Euro 2 si Euro 0, suma de 2.000 de euro. Reprezentantii Dacia si-ar dori ca, pentru inceput, sa fie oferite 45.000 de astfel de tichete. Asta ar presupune un efort bugetar de 90.000.000 de euro, suma pe care Guvernul Ponta nu stim daca este dispus sa o suporte.