2,3K
Peste 5.000 de reclamatii au fost facute anul trecut impotriva celor patru mari companii de cablu – RCS&RDS, UPC, Romtelecom si AKTA). Jumatate dintre ele au fost solutionate in favoarea consumatorilor. Cele mai multe reclamatii le-a avut compania RCS&RDS, firma care are cea mai mare cota de piata. Conform cifrelor ANPC, Protectia Consumatorului a primit, in 2012, 2937 de reclamatii impotriva RDS, 1803 impotriva Romtelecom si 386 impotriva UPC.
Cele mai frecvente reclamatii impotriva RDS
-Servicii nefunctionale, lipsa semnal, lipsa echipamente – stick, decodor
– Intarziere montaj, nerespectare clauze contractuale
-Netrimitere facturi la adresele indicate, conditii facturare si incasare, facturi eronate
-Refuz reziliere contract, impunere contracte noi in urma preluarii unor societati de tv cablu mai mici
-Modificare grila de programe fara notificare in prealabil a abonatilor, eliminarea unor posturi din grila de programe
Cele mai frecvente reclamatii impotriva UPC
-Intreruperi nejustificate ale semnalului
– Calitatea serviciilor, alte probleme tehnice
– Prelungire contract fara acord abonat
– Suspendare abuziva de serviciu pe motiv de neplata
– Perceperea taxei de reziliere
– Neremediere deficiente in termenul stipulat
Cele mai frecvente reclamatii impotriva Romtelecom
– lipsa semnal, semnal slab
-intarziere executie lucrari
– intarziere la punctele de lucru- facturare
– Refuz reziliere contract, percepere taxa de reziliere
– Facturare eronata
– Scoatere de programe din grila